Klopt, maar ik heb de hele dag zon achter het huis dus dit kan ook niet anders.Jo-Anne schreef: ↑11 okt 2022, 11:49@MargaMarga. schreef: ↑11 okt 2022, 11:23Inmiddels is de zomer achter de rug en heb ik de tuinvijver nadat hij weer onder het alg zat leeggehaald. Ik denk niet dat er volgend jaar weer planten in komen, ook de speciekuip met dropplanten en lavendel heb ik leeggegooid. Volgend jaar wil ik wat meer eenjarige planten in potten neer zetten die ik na de zomer zo leeg kan gooien in de groenbak maar voor nu is mijn tuinseizoen bijna voorbij, alleen nog grasmaaien.
Staat je vijvertje in de zon?
Tuintopic.....alweer herfst
Re: Tuintopic.....alweer herfst
Je hebt best nog veel kleur in je tuin Corrie.
Jammer dat je vijvertjes niets is geworden dit jaar Ientje. Volgend jaar dus aardbeien uit eigen tuin.
Jammer dat je vijvertjes niets is geworden dit jaar Ientje. Volgend jaar dus aardbeien uit eigen tuin.
Je kunt erover denken om wat beplanting te maken rondom je vijverbak net genoeg dat je nog wat zonlicht krijgt voor je waterplanten maar niet teveel.Marga. schreef: ↑12 okt 2022, 10:56Klopt, maar ik heb de hele dag zon achter het huis dus dit kan ook niet anders.Jo-Anne schreef: ↑11 okt 2022, 11:49@MargaMarga. schreef: ↑11 okt 2022, 11:23Inmiddels is de zomer achter de rug en heb ik de tuinvijver nadat hij weer onder het alg zat leeggehaald. Ik denk niet dat er volgend jaar weer planten in komen, ook de speciekuip met dropplanten en lavendel heb ik leeggegooid. Volgend jaar wil ik wat meer eenjarige planten in potten neer zetten die ik na de zomer zo leeg kan gooien in de groenbak maar voor nu is mijn tuinseizoen bijna voorbij, alleen nog grasmaaien.
Staat je vijvertje in de zon?

Bedankt voor de tip. Maar dat gaat denk ik niet werken omdat mijn vijverbak niet ingegraven is en ik er dan hoge planten omheen moet poten.
Maar ik heb alweer andere plannen, ik zet op de plek waar de vijver stond een appelboompje in een kuip neer met schapengras rond de stam.
Wat sta er nog een hoop in bloei bij jou Corrie
Hier niet veel meer alleen nog wat rozen.
Vanmiddag na de Fysio hoop dat het mee val.
Hier niet veel meer alleen nog wat rozen.
Vanmiddag na de Fysio hoop dat het mee val.

@Corrie
Mooi zeg nog een hoop in bloei
Doe je de hortensia bloemen eraf knippen en dan laten drogen?
Mooi zeg nog een hoop in bloei
Doe je de hortensia bloemen eraf knippen en dan laten drogen?

Mijn vijvertje is ook niet ingegraven, is niet altijd nodig. Overigens denk ik 1 hoge plant al genoeg is. Maar een appelboompje is ook hartstikke leuk. Wat is schapengras MargaMarga. schreef: ↑12 okt 2022, 11:28Bedankt voor de tip. Maar dat gaat denk ik niet werken omdat mijn vijverbak niet ingegraven is en ik er dan hoge planten omheen moet poten.
Maar ik heb alweer andere plannen, ik zet op de plek waar de vijver stond een appelboompje in een kuip neer met schapengras rond de stam.

Dit is het schapengras wat ik in gedachten heb.Jo-Anne schreef: ↑14 okt 2022, 09:20Mijn vijvertje is ook niet ingegraven, is niet altijd nodig. Overigens denk ik 1 hoge plant al genoeg is. Maar een appelboompje is ook hartstikke leuk. Wat is schapengras MargaMarga. schreef: ↑12 okt 2022, 11:28Bedankt voor de tip. Maar dat gaat denk ik niet werken omdat mijn vijverbak niet ingegraven is en ik er dan hoge planten omheen moet poten.
Maar ik heb alweer andere plannen, ik zet op de plek waar de vijver stond een appelboompje in een kuip neer met schapengras rond de stam.![]()

Ja dat is hartstikke mooi Marga! Als het echt kouder wordt verkleurt het blad naar grijzig. Ik heb het ook in de tuin.
Wist alleen niet dat het zo heette
Wist alleen niet dat het zo heette

,@ Jo-Anne
Hihi zo geprobeerd , lees dat andere het hangend laten drogen maar hier geen plek voor
Hihi zo geprobeerd , lees dat andere het hangend laten drogen maar hier geen plek voor

Ik doe ze in een krant wikkelen en een tijdje wegleggen werkt hartstikke goed.