Nieuwe huisgenootjes mijn overwegingen enn ze komen
Nieuwe huisgenootjes mijn overwegingen enn ze komen
Het is nier zo stil in huis. Diki en ik samen. Ik heb altijd veel meer dieren om mij heen gehad. Cavia,s, gerbils, vogels als parkieten en tropen en vissen
Dus ik zit al een paar maanden te denken aan nieuw leven hier in huis,
Een tweede hond wordt het niet, een hond is genoeg voor mij
Een nieuwe kat wordt het ook niet, ik ben allergisch voor katten en een Ike krijg ik nooit meer terug.
Daarnaast kosten hond en kat best maandelijks een bedragje,
Cavia,s zijn super leuk, het piepen als ze je zien of als de koelkast opengaat het je herkennen, maar ook cacvia,s zij duur in onderhoud, , denk aan bodembedekking, hooi, verse groenten en een hok moet vaak verschoond worden.
Vogels, parkieten, daar heb ik lang over nagedacht, een grote vogelkooi staat hier nog op zolder, het zouden dan catharina parkieten of forpusjes worden..
Maat ja vogels moeten ook eens lekker kunnen vliegen door de kamer, vindt diki dat leuk?
Dus uitgekomen op gerbils. In een groot soort aquarium dat aan de voorkant open gaat.
Leuke beestjes die overdag actief zijn, weinig onderhoud vragen, want ze drinken amper, stinken dus niet snel. Helaas het oude verbouwde aquarium verkocht, dus ik moet wel helemaal opnieuw alles aanschaffen. Want weer eentje zelf maken, heb ik geen zin in. Ach ja luiheid komt ook met het oplopen van de leeftijd.
Maar van vroeger van het gerbilforum, jaja dat was er echt, vond ik een vertrouwde fokker van die diertjes die ook nog eens, inmiddels, een grote webshop heeft voor kleine knagertjes. Deze mijnheer rijdt een aantal keren door heel nederland om bestellingen te leveren,
Ennnn morgenavond wordt alles hier afgeleverd.
Uiteraard krijgen jullie de fotoos te zien, dat wordt maandag of dinsdag.
En dan..... deze man van die gerbils en webshop. Wat heb ik altijd bewondering voor mensen die voor zichzelf een dergelijk bedrijf starten en dan uitgroeien tot een bedrijf met personeel. Dan denk ik altijd...had ik maar....
Dus ik zit al een paar maanden te denken aan nieuw leven hier in huis,
Een tweede hond wordt het niet, een hond is genoeg voor mij
Een nieuwe kat wordt het ook niet, ik ben allergisch voor katten en een Ike krijg ik nooit meer terug.
Daarnaast kosten hond en kat best maandelijks een bedragje,
Cavia,s zijn super leuk, het piepen als ze je zien of als de koelkast opengaat het je herkennen, maar ook cacvia,s zij duur in onderhoud, , denk aan bodembedekking, hooi, verse groenten en een hok moet vaak verschoond worden.
Vogels, parkieten, daar heb ik lang over nagedacht, een grote vogelkooi staat hier nog op zolder, het zouden dan catharina parkieten of forpusjes worden..
Maat ja vogels moeten ook eens lekker kunnen vliegen door de kamer, vindt diki dat leuk?
Dus uitgekomen op gerbils. In een groot soort aquarium dat aan de voorkant open gaat.
Leuke beestjes die overdag actief zijn, weinig onderhoud vragen, want ze drinken amper, stinken dus niet snel. Helaas het oude verbouwde aquarium verkocht, dus ik moet wel helemaal opnieuw alles aanschaffen. Want weer eentje zelf maken, heb ik geen zin in. Ach ja luiheid komt ook met het oplopen van de leeftijd.
Maar van vroeger van het gerbilforum, jaja dat was er echt, vond ik een vertrouwde fokker van die diertjes die ook nog eens, inmiddels, een grote webshop heeft voor kleine knagertjes. Deze mijnheer rijdt een aantal keren door heel nederland om bestellingen te leveren,
Ennnn morgenavond wordt alles hier afgeleverd.
Uiteraard krijgen jullie de fotoos te zien, dat wordt maandag of dinsdag.
En dan..... deze man van die gerbils en webshop. Wat heb ik altijd bewondering voor mensen die voor zichzelf een dergelijk bedrijf starten en dan uitgroeien tot een bedrijf met personeel. Dan denk ik altijd...had ik maar....
Re: Nieiwe huisgenootjes mijn overwegingen enn ze komen
Ohhh Ientje nog meer gezelligheid in huis
Gerbils , ik ken de naam maar meer ook niet , ben benieuwd hoor
Dacht vanmorgen nog aan je omdat ik een " herplaatst " bericht zag van een Llaso Appo
Gerbils , ik ken de naam maar meer ook niet , ben benieuwd hoor
Dacht vanmorgen nog aan je omdat ik een " herplaatst " bericht zag van een Llaso Appo

Dat was niet diki hoor. Die ligt nu naast mij.
Waar zag je dat?
Waar zag je dat?
Hihi .nee het was niet Diki
Kan het niet terug vinden , zo sneu om een hondje weg te doen omdat het schrikt van harde geluiden en blaft als het rumoerig is bij de buren

Leuk, benieuwd naar de foto’s, want weet zo niet hoe ze eruit zien. Ga niet googlen, ik zie het dinsdag hier wel 
Leuk, een woestijnratje. Die heeft mijn dochter ook gehad en die was behoorlijk tam. Zij had er eentje maar je kunt voor de diertjes zelf er beter twee hebben, al vermoed ik dat ze dan minder tam worden. Ik zie de foto's wel verschijnen.
Daar zijn ze dan., heel tierig en al aardig handtam. Ze snuffelen al aan mijn vingers en zaten al op mijn hand.
Diki is vol verbazing, ze kijkt haar oogjes uit.
Diki is vol verbazing, ze kijkt haar oogjes uit.
Ik zag ze meteen. Snap Dikie wel, behoorlijk interessant natuurlijk.
Leuk
Leuk
Leuk Ientje en wat hebben ze een mooi verblijf
hebben de nieuwe huisgenootjes ook al een naam
Diki zal zich nu zeker niet meer vervelen, heel wat te zien daar , hihi zoals ze staat te kijken
hebben de nieuwe huisgenootjes ook al een naam
Diki zal zich nu zeker niet meer vervelen, heel wat te zien daar , hihi zoals ze staat te kijken

Diki reageert er al bijna niet meer op.
De lichtste heet fietje, de donkerste , siamees heet pittah. Vond ik passen.
De lichtste heet fietje, de donkerste , siamees heet pittah. Vond ik passen.
Oh ja ik zie ze wat klein nog hoe groot worden ze 

13 tot 16 cm zonder staartje. Ik schat ze nu op een cm of 7 a 8. Ze worden qua kleur ook nog wat donkerder, in ieder geval de siamees.
Ze zijn nu 7 weken.
Wat zijn ze leuk. Zijn het twee vrouwtje of twee mannetjes?
Het zijn twee vrouwrjes, en ze groeien goed. Beginnen te verkleuren. Zal als het lukt weer een foto maken,
Ik heb als kind ooit een mannetje hamster gekregen. Het bleek achteraf een vrouwtje die bij de mannetjes in het hok had gezeten. Op een dag zag ik iets vreemds in het hok liggen, baby hamsters.
Ik hoop dat dat hier niet gaat gebeuren..... zijn die baby hamsters groot geworden Marga?
De gerbils groeien als kooltjes. Maar ik vond het kastje waar ze op stonden te hoog. Dus gisteren zou een kennis een ander kastje van boven halen, helaas hij is ziek. Vertelde dat aan de buurvrouw met twee volwaasen zonen. En zie, die stonden gisteravond om half acht voor de deur. Heerlijk, kastje naar beneden.
Vanmorgen vroeg, zat dit berichtje te tikken, ging de bel. De monteur voor de verwarmingsknop. Niet afgesproken vooraf, maar auto bekend en de klus bij mij bekend. .knop is vervangen. Nu oplettten of het niet gaat lekken, jakkie, moet er niet aan denken.
Inmiddels regent het hier, dus diki mag nog even wachten, voor vandaag al gesloopt. Jammer.

Vanmorgen vroeg, zat dit berichtje te tikken, ging de bel. De monteur voor de verwarmingsknop. Niet afgesproken vooraf, maar auto bekend en de klus bij mij bekend. .knop is vervangen. Nu oplettten of het niet gaat lekken, jakkie, moet er niet aan denken.
Inmiddels regent het hier, dus diki mag nog even wachten, voor vandaag al gesloopt. Jammer.

Leuk zo Ientje
Fijn hoor hulp van de zonen van de buurtjes , hier vanochtend vroeg ook drijfnat geregend
Fijn hoor hulp van de zonen van de buurtjes , hier vanochtend vroeg ook drijfnat geregend