Blaasontsteking.

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Marga.

Blaasontsteking.

Bericht door Marga. » 04 nov 2022, 13:45

Lotus heeft weer blaasontsteking, ze deed veel kleine plasjes waarna ze zich uitgebreid ging wassen, dit deed bij mij een belletje rinkelen.
De ph van de urine was ook al een paar dagen aan de hoge kant (8) maar die heb ik door meer medicijnen te geven weer naar beneden gekregen.
Dus ik heb vanmorgen zo vlak voor het weekeinde voor de zekerheid maar even urine naar de dierenarts gebracht, voordat ze er in het weekend last van zou krijgen.
Mijn vermoeden bleek juist, een fikse blaasontsteking met veel bloed. Ze heeft een kuur voor vijf dagen en pijnstilling gekregen en over een week moet haar urine weer worden gecontroleerd. Ze heeft er wel wat hinder/irritatie van maar ze is er niet zoals de vorige keer ziek van en hopelijk blijft dit ook zo.

Corrie

Re: Blaasontsteking.

Bericht door Corrie » 04 nov 2022, 15:25

Goed dat je het op tijd in de gaten had :ok met de medicijnen zal het wel gauw beter gaan met Lotus
Knuff voor je lieverdje :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 nov 2022, 08:15

Merk je al of de medicatie werkt? Beterschap.

Marga.

Bericht door Marga. » 05 nov 2022, 09:43

Lotus is niet echt ziek dus ik merk ook niet of de medicijnen hun werk doen, wel slaapt ze veel en is ze wat slomer maar dit kan prima door de medicijnen komen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 10 nov 2022, 15:24

Marga. schreef:
04 nov 2022, 13:45
Lotus heeft weer blaasontsteking, ze deed veel kleine plasjes waarna ze zich uitgebreid ging wassen, dit deed bij mij een belletje rinkelen.
De ph van de urine was ook al een paar dagen aan de hoge kant (8) maar die heb ik door meer medicijnen te geven weer naar beneden gekregen.
Dus ik heb vanmorgen zo vlak voor het weekeinde voor de zekerheid maar even urine naar de dierenarts gebracht, voordat ze er in het weekend last van zou krijgen.
Mijn vermoeden bleek juist, een fikse blaasontsteking met veel bloed. Ze heeft een kuur voor vijf dagen en pijnstilling gekregen en over een week moet haar urine weer worden gecontroleerd. Ze heeft er wel wat hinder/irritatie van maar ze is er niet zoals de vorige keer ziek van en hopelijk blijft dit ook zo.
Hoe gaat het nu met Lotus? :love
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 21 nov 2022, 15:17

Lotus is inmiddels bij de dierenarts geweest omdat ze buikpijn had. Ze bleek nog steeds blaasontsteking te hebben, ze heeft nu de diagnose chronische blaasontsteking gekregen.
Ze moet een tijdje Metacam gebruiken tegen de buikpijn en de dierenarts heeft een supplement besteld waar goede resultaten van bekend zijn.
Deze week moet ze naar de dierenarts voor het knippen van haar nagels en anaalklier controle dan kan ik de supplementen gelijk meenemen, ik hoop zo dat dit helpt.
Te vaak Metacam is niet goed hierbij krijgt ze dit ook als ze ondanks de medicijnen hoofdpijn heeft, ik ben bang dat bij te veel gebruik de werking bij de hoofdpijn afneemt.
Ze sukkelt dus nog steeds, wel vreemd vorig jaar rond deze tijd was het net zo.

Corrie

Bericht door Corrie » 21 nov 2022, 18:57

Knuff voor Lotus :loveheart
Hoop dat de supplementen gaan helpen, die zal ze dan altijd moeten blijven innemen denk ik
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 22 nov 2022, 11:36

Corrie schreef:
21 nov 2022, 18:57
Knuff voor Lotus :loveheart
Hoop dat de supplementen gaan helpen, die zal ze dan altijd moeten blijven innemen denk ik
Hier ga ik wel van uit.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 nov 2022, 09:09

Ik heb gisteren kat Nemo zijn nagels laten knippen, iets wat altijd spannend is maar hij liet het rustig toe. Ik heb gelijk het supplement voor Lotus meegenomen, het blijkt op cranberrybasis. Ik heb er inmiddels zelf ook wat goede reacties op gelezen, hopelijk helpt het ook bij Lotus.

Ientje

Bericht door Ientje » 24 nov 2022, 09:11

We duimen allemaal mee......

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 24 nov 2022, 11:29

Marga. schreef:
24 nov 2022, 09:09
Ik heb gisteren kat Nemo zijn nagels laten knippen, iets wat altijd spannend is maar hij liet het rustig toe. Ik heb gelijk het supplement voor Lotus meegenomen, het blijkt op cranberrybasis. Ik heb er inmiddels zelf ook wat goede reacties op gelezen, hopelijk helpt het ook bij Lotus.
Wat voor supplement is dit Marga?
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 25 nov 2022, 16:09

Denk wel dat die cranberry wel help voor Lotus :love
Gebruik die cranberry ook al jaren daarna nooit meer kast gehad van me blaas.
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 25 nov 2022, 18:58

Truus schreef:
25 nov 2022, 16:09
Wat gebruik jij Truus tabletten of eet je cranberry's
Henk kreeg tabletten voorgeschreven en ik doe gedroogde door de Griekse yoghurt
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 25 nov 2022, 19:32

Ik doe ook al jaren drie gedroogde cranberries door mijn yoghurt ,s ochtends.
Is griekse yoghurt dikker dan gewone yoghurt?

Corrie

Bericht door Corrie » 25 nov 2022, 20:55

Ja Ientje Griekse is dikker en vind ik lekkerder :lekker
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 26 nov 2022, 09:26

Jo-Anne schreef:
24 nov 2022, 11:29
Marga. schreef:
Het heet Dermoscent utl-zen cranbarry, het is speciaal voor dieren. Dit legt een beschermlaagje tegen de blaaswand, bij de granberry van Puur (ook voor dieren) word dit niet beschreven al is die een heel stuk goedkoper 90 tabletten voor 20 euro en die ik heb 30 tabletten voor 25 euro. Ik stuur de rekening wel op naar de verzekering afwachten of ze het vergoeden.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 26 nov 2022, 12:06

Marga. schreef:
26 nov 2022, 09:26
Jo-Anne schreef:
Marga. schreef:
Het heet Dermoscent utl-zen cranbarry, het is speciaal voor dieren. Dit legt een beschermlaagje tegen de blaaswand, bij de granberry van Puur (ook voor dieren) word dit niet beschreven al is die een heel stuk goedkoper 90 tabletten voor 20 euro en die ik heb 30 tabletten voor 25 euro. Ik stuur de rekening wel op naar de verzekering afwachten of ze het vergoeden.
Nou dat is zeker een heel verschil :surprised En dat terwijl er in de Puur meer cranberry gehalte zit zonder verdere toevoegingen.
In de Dermoscent zitten ook nog een aantal toevoegingen, waaronder gevogelte.

De Cranberry met zijn rode kleur( proanthocyaniden). De proanthocyaniden uit de cranberries voorkomen het aanhechten van bacteriën aan de blaaswand.(laagje)

PUUR Cranberry

Samenstelling;

(per capsule) 275 mg Cranberry extract 25:1 en 27,5 mg Vitamine C (als L-Ascorbinezuur). Microkristallijne cellulose en Siliciumdioxide.

UTI Zen;
Samenstelling
Ingrediënten: Dextrose, poeder van veenbes (vaccinium macrocarpon) 14,8%,(200mg) smaak: bijproduct van gevogelte, gisten, suikers; tricalciumfosfaat, magnesiumstearaat.

Je hebt dus meer van het product cranberry voor minder geld als je puur koopt. :swingitbaby
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 27 nov 2022, 15:04

Corrie schreef:
25 nov 2022, 18:58
Truus schreef:
Gebruik deze Corrie koop ze bij de kruidvat, iedere avond een voor het slapen gaan bij mij help het goed.

Afbeelding
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 28 nov 2022, 15:06

Truus schreef:
27 nov 2022, 15:04
Corrie schreef:
25 nov 2022, 18:58
Truus schreef:
Gebruik deze Corrie koop ze bij de kruidvat, iedere avond een voor het slapen gaan bij mij help het goed.

Afbeelding
Dank je Truus! :dogpet
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 04 dec 2022, 10:07

Jo-Anne schreef:
26 nov 2022, 12:06
Marga. schreef:
26 nov 2022, 09:26
Jo-Anne schreef:

Nou dat is zeker een heel verschil :surprised En dat terwijl er in de Puur meer cranberry gehalte zit zonder verdere toevoegingen.
In de Dermoscent zitten ook nog een aantal toevoegingen, waaronder gevogelte.

De Cranberry met zijn rode kleur( proanthocyaniden). De proanthocyaniden uit de cranberries voorkomen het aanhechten van bacteriën aan de blaaswand.(laagje)

PUUR Cranberry

Samenstelling;

(per capsule) 275 mg Cranberry extract 25:1 en 27,5 mg Vitamine C (als L-Ascorbinezuur). Microkristallijne cellulose en Siliciumdioxide.

UTI Zen;
Samenstelling
Ingrediënten: Dextrose, poeder van veenbes (vaccinium macrocarpon) 14,8%,(200mg) smaak: bijproduct van gevogelte, gisten, suikers; tricalciumfosfaat, magnesiumstearaat.

Je hebt dus meer van het product cranberry voor minder geld als je puur koopt. :swingitbaby
Ik twijfel ook of ik Puur moet gaan geven maar Dermoscent legt een beschermend laagje tegen de blaaswand en hierover vind ik niets bij Puur en hier gaat het juist om. Misschien komt de bescherming juist door de toevoegingen waarom zal het er anders inzitten? :geenidee

Plaats reactie