Cooper straks op behendigheid, tot die tijd......?
Cooper straks op behendigheid, tot die tijd......?
Cooper is inmiddels tien maanden. Zoals jullie weten wil ik behendigheid met hem gaan doen. Dit kan/mag pas als hij één jaar is, dus ga ik daar na de zomervakantie mee starten. Ik wil tot die tijd toch wel graag wekelijks met hem trainen en twijfel om nog een gehoorzaamheidscursus te volgen of te gaan hooperen. A.s. zaterdag gaan we een proefles hooperen doen. Eerlijk gezegd, lijkt hooperen me saai, maar het is wel een goede voorbereiding voor behendigheid. Zaterdag dus even kijken of Coopie het leuk vindt, zo niet dan gooien we er nog een gehoorzaamheidscursus tegen aan. We gaan het zien.
Re: Cooper
Hoop dat Cooper het leuk vind om te hooperen
Jij bent met al je hondjes zo leuk actief bezig geweest
Ben benieuwd
Jij bent met al je hondjes zo leuk actief bezig geweest
Ben benieuwd

Wat vliegt de tijd Coopie alweer 10 maanden.Lise schreef: ↑19 mar 2023, 08:46Cooper is inmiddels tien maanden. Zoals jullie weten wil ik behendigheid met hem gaan doen. Dit kan/mag pas als hij één jaar is, dus ga ik daar na de zomervakantie mee starten. Ik wil tot die tijd toch wel graag wekelijks met hem trainen en twijfel om nog een gehoorzaamheidscursus te volgen of te gaan hooperen. A.s. zaterdag gaan we een proefles hooperen doen. Eerlijk gezegd, lijkt hooperen me saai, maar het is wel een goede voorbereiding voor behendigheid. Zaterdag dus even kijken of Coopie het leuk vindt, zo niet dan gooien we er nog een gehoorzaamheidscursus tegen aan. We gaan het zien.
Gehoorzaamheidscursus

Bij gehoorzaamheid leren ze inderdaad zit, af, blijf etc. Hoe verder je komt met gehoorzaamheid hoe meer ze leren. Denk dan aan apporteren, twee minuten af terwijl het baasje op 10m afstand staat, aan de voet komen en nog veel meer.Jo-Anne schreef: ↑19 mar 2023, 10:20Wat vliegt de tijd Coopie alweer 10 maanden.Lise schreef: ↑19 mar 2023, 08:46Cooper is inmiddels tien maanden. Zoals jullie weten wil ik behendigheid met hem gaan doen. Dit kan/mag pas als hij één jaar is, dus ga ik daar na de zomervakantie mee starten. Ik wil tot die tijd toch wel graag wekelijks met hem trainen en twijfel om nog een gehoorzaamheidscursus te volgen of te gaan hooperen. A.s. zaterdag gaan we een proefles hooperen doen. Eerlijk gezegd, lijkt hooperen me saai, maar het is wel een goede voorbereiding voor behendigheid. Zaterdag dus even kijken of Coopie het leuk vindt, zo niet dan gooien we er nog een gehoorzaamheidscursus tegen aan. We gaan het zien.![]()
Gehoorzaamheidscursusleren ze daar zit, af
![]()
Oh das lang 2 minuten af, baasje op afstandLise schreef: ↑19 mar 2023, 13:09Bij gehoorzaamheid leren ze inderdaad zit, af, blijf etc. Hoe verder je komt met gehoorzaamheid hoe meer ze leren. Denk dan aan apporteren, twee minuten af terwijl het baasje op 10m afstand staat, aan de voet komen en nog veel meer.Jo-Anne schreef: ↑19 mar 2023, 10:20Wat vliegt de tijd Coopie alweer 10 maanden.Lise schreef: ↑19 mar 2023, 08:46Cooper is inmiddels tien maanden. Zoals jullie weten wil ik behendigheid met hem gaan doen. Dit kan/mag pas als hij één jaar is, dus ga ik daar na de zomervakantie mee starten. Ik wil tot die tijd toch wel graag wekelijks met hem trainen en twijfel om nog een gehoorzaamheidscursus te volgen of te gaan hooperen. A.s. zaterdag gaan we een proefles hooperen doen. Eerlijk gezegd, lijkt hooperen me saai, maar het is wel een goede voorbereiding voor behendigheid. Zaterdag dus even kijken of Coopie het leuk vindt, zo niet dan gooien we er nog een gehoorzaamheidscursus tegen aan. We gaan het zien.![]()
Gehoorzaamheidscursusleren ze daar zit, af
![]()

Re: Cooper straks op behendigheid, tot die tijd......?
Uiteraard ook voor een puber.,hier eisen de hondenclubs een gehoorzaamheids diploma, vaak basis een en twee voor je door mag naar behendigheid of hoopers. Behendigheid is een groot stuk gehoorzaamheid, omdat je hond los moet werken.
Hier kun je ook pas met hoopers of behendigheid beginnen als je de door jou genoemde diploma's hebt. Gelukkig hebben we deze in de pocket. Zaterdag een proefles hoopers. Ben benieuwd hoe mijn puber dit vindt.
In september starten we met behendigheid. Cooper is daar nu nog te jong voor.
Ik denk dat hoopers een hele goede basis is voor behendigheid. Je leert er je hond te sturen, los te werken met je hond, door de tunnel gaan, het is echt heel leuk, de eerste les is niet veel aan het wordt pas leuk als er meer hoops gebruikt worden en je parcoursjes gaat sturen,Lise schreef: ↑21 mar 2023, 09:11Hier kun je ook pas met hoopers of behendigheid beginnen als je de door jou genoemde diploma's hebt. Gelukkig hebben we deze in de pocket. Zaterdag een proefles hoopers. Ben benieuwd hoe mijn puber dit vindt.
Jo-Anne schreef: ↑19 mar 2023, 15:55Oh das lang 2 minuten af, baasje op afstandLeuk, werkt zo`n cursus ook voor een puber?
![]()
Ja ik begrijp dat het mogelijk is voor een puber. Maar heeft dat enige zin als ze aan het puberen zijn, gehoorzaamheid is dan iets waar ze geen oren naar hebben meestal toch.

Toch hoopers proberen hoop dat het wat is voor baas (Jij vind dat toch saaiLise schreef: ↑21 mar 2023, 09:11Hier kun je ook pas met hoopers of behendigheid beginnen als je de door jou genoemde diploma's hebt. Gelukkig hebben we deze in de pocket. Zaterdag een proefles hoopers. Ben benieuwd hoe mijn puber dit vindt.

@Jo-Anne, yep, ik vind het saai, maar als Cooper het leuk vindt "offer" ik mij op

Leuk hoor, actief bezig zijn met je hond.
Balou heeft ook gehoorzaamheid gedaan, Lotus niet. En ik moet eerlijk zeggen dat je dit wel goed kunt merken, Balou luistert veel beter als Lotus die precies doet wat ze zelf wil.
Ik wilde ook met Lotus eerst de puppycursus en dan verder maar ik kon dit lichamelijk niet meer aan en haar zelf thuis wat commando's leren werkt ook niet, Lotus is te eigenwijs en ik heb uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid.
Balou heeft ook gehoorzaamheid gedaan, Lotus niet. En ik moet eerlijk zeggen dat je dit wel goed kunt merken, Balou luistert veel beter als Lotus die precies doet wat ze zelf wil.
Ik wilde ook met Lotus eerst de puppycursus en dan verder maar ik kon dit lichamelijk niet meer aan en haar zelf thuis wat commando's leren werkt ook niet, Lotus is te eigenwijs en ik heb uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid.
Gisteren proefles hoopers gedaan met Cooper. We zijn met een klein groepje. Een boxer, bordercollie en Cooper. Alle drie zijn ze tien maanden. Ik dacht dat het saai zou zijn, maar heb mijn mening bijgesteld. Het is leuk om te doen en Cooper deed het voor de 1e keer best goed. Hij moest langs hekjes lopen, een kleine tunnel door en rond een ton lopen. Met veel stukken worst lukte het aardig. We gaan tot aan de zomervakantie dus hoopers doen i.p.v. verder te gaan met gehoorzaamheid en vanaf september door naar behendigheid.
Leuk Lise
Veel plezier samen met Cooper op hooper
Veel plezier samen met Cooper op hooper

Leuk he Lise, echt een honden sport.
Leuk dat je het toch leuk vind, veel plezier.
Mijn zaterdagochtenden zijn tegenwoordig "een soort van" druk. 06.30 uur opstaan, douchen en aankleden.
Daarna de honden uitlaten. Om 09.30 uur staan Cooper en ik op het veld voor de hooperles. Ik ben best trots op mijn manneke. De hoops en tunnel doet hij al super goed. Om de ton vindt hij lastig en ik ga dit komende week oefenen om een boom.
De hoopersles duurt tot 10.00 uur, dus Cooper thuis brengen, wasje in de wasmachine doen en me dan gereed maken om om 11.15 uur met Pepper behendigheid te gaan doen. Peppie was vandaag in topvorm en liep snel en foutloos.
Kortom ik ben trotst op mijn boys.
Na de les behendigheid Twister en Cooper ophalen en het drietal weer uitlaten. Nu is het me time. Het was een heerlijke ochtend, waarvan zowel de honden als ik genoten hebben.
Als het binnenkort beter weer is, neem ik mijn drietal tegelijk mee naar de hondentraining. Als Cooper met hoopers bezig is, gaan Twister en Pepper in een hok bij de hondenclub. Na de training met Cooper loop ik dan een rondje met de mannen, waarna om 11.15 uur Pepper aan de bak mag en Twister en Cooper "opgehokt" worden. Na Pepper zijn training volgt de uitlaatronde.
Al met al een hele logistieke onderneming
.
Daarna de honden uitlaten. Om 09.30 uur staan Cooper en ik op het veld voor de hooperles. Ik ben best trots op mijn manneke. De hoops en tunnel doet hij al super goed. Om de ton vindt hij lastig en ik ga dit komende week oefenen om een boom.
De hoopersles duurt tot 10.00 uur, dus Cooper thuis brengen, wasje in de wasmachine doen en me dan gereed maken om om 11.15 uur met Pepper behendigheid te gaan doen. Peppie was vandaag in topvorm en liep snel en foutloos.
Kortom ik ben trotst op mijn boys.
Na de les behendigheid Twister en Cooper ophalen en het drietal weer uitlaten. Nu is het me time. Het was een heerlijke ochtend, waarvan zowel de honden als ik genoten hebben.
Als het binnenkort beter weer is, neem ik mijn drietal tegelijk mee naar de hondentraining. Als Cooper met hoopers bezig is, gaan Twister en Pepper in een hok bij de hondenclub. Na de training met Cooper loop ik dan een rondje met de mannen, waarna om 11.15 uur Pepper aan de bak mag en Twister en Cooper "opgehokt" worden. Na Pepper zijn training volgt de uitlaatronde.
Al met al een hele logistieke onderneming
Dat klinkt inderdaad heel druk maar wel erg leuk. Morgen mogen wij weer. Had je het een beetje droog Lise?
De ton kan je thuis oefenen, om de tafel, om een stoel, als ze eenmaal het gebaar of het woord kennen, lopen ze overal omheen.
De ton kan je thuis oefenen, om de tafel, om een stoel, als ze eenmaal het gebaar of het woord kennen, lopen ze overal omheen.