Ik kwam onderstaand bericht op FB tegen.
Wij zijn gebroken, Orca is er niet meer, maar met dit bericht hoop ik te voorkomen dat de lijst van overleden maatjes korter wordt.
Ongeveer anderhalf jaar geleden hebben wij Orca de anti vlooienpil BRAVECTO gegeven, ongeveer een week daarna had hij een vreemd soort aanval, hij wankelde en viel steeds, dierenarts wist niet wat het was, dit hield 3 weken aan, iedere dag in mindere mate, tot het over was, dus uiteindelijk wordt dat vergeten, want het gaat toch goed?
Nu begon Orca in januari epileptische aanvallen te krijgen, dus hup, naar de dierenarts, bloedonderzoek enz., Orca kreeg medicijnen, dat ging goed, dus inplaats van 2 pillen per 12 uur, ging hij over op een pil per twaalf uur, 's avonds om half 9 een halve, en 's morgens een halve, na een week kreeg hij weer een epileptische aanval, dus terug naar de hele pil, en dat ging goed.
Toen kreeg hij last van oormijt, dus naar de dierenarts voor oorzalf, en meteen maar even een lading pillen tegen epilepsie inslaan, want beter mee verlegen dan om verlegen, toch?
Pillen kregen we mee, oorzalf niet, dat mochten ze niet meegeven?
Dus daarvoor in de plaats kregen we pillen, Simparica. Ik had er een onderbuik gevoel bij, omdat Orca al medicijnen slikte, dus heb even afgewacht, Argos daarintegen is de gezondeheid zelve, dus die heeft de dag daarop de pil gekregen, hij had totaal nergens last van. Ik heb nog 2 dagen getwijfeld, en heb toen besloten om de pil toch te geven, want een dierenarts geeft toch geen medicijnen als de hond het niet mag hebben, ? Dus vol vertrouwen heb ik Orca de pil gegeven...
De rest is bekend, onze Orca is er niet meer,
beste hondeneigenaren, stop AUB met pillen tegen vlooien, Bravecto heeft waarschijnlijk de eerste trigger gegeven, Simparica heeft de genadeklap gegeven. Pas op voor Bravecto, Simparica en Nexgard, zoek naar Amerikaanse Food and Drug Administration, en kijk naar de neurologische problemen die deze pillen veroorzaken .
Voor onze kanjer Orca is het te laat...
Alsjeblieft, dit bericht zoveel mogelijk delen
Bravecto
Re: Bravecto
Vreselijk dit
Over Bravecto had ik al eerder nare berichten over gelezen
Snap dus niet waarom geen oorzalf
Je zal je hond hierdoor maar verliezen
Over Bravecto had ik al eerder nare berichten over gelezen
Snap dus niet waarom geen oorzalf
Je zal je hond hierdoor maar verliezen

Re: Bravecto
Dat van die oorzalf herken ik wel. Moet nu op recept, was nooit
geven ze niet meer zo mee.
Ik ken het van Bravecto, hondje van een usa forum lid is er aan overleden.
Thanks voor het delen Lise
Is ook troep die vlooienmiddelen, maar ja

Ik ken het van Bravecto, hondje van een usa forum lid is er aan overleden.
Thanks voor het delen Lise
Is ook troep die vlooienmiddelen, maar ja