Kissy zere poot

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Corrie

Kissy zere poot

Bericht door Corrie » 24 mei 2023, 19:46

Gistermiddag kwam ik thuis na fysio en normaal wordt ik begroet door 2 elkaar verdringende sjoetjes maar deze keer alleen door Luna
Kissy zat zielig met pootje omhoog en probeerde hinkend bij me te komen , geen idee wat er gebeurd was . Ze hebben het allebei wel eens eerder gehad door van de bank afspringen of zo en de volgende dag weer goed , maar vanochtend dus niet
Dierenarts vanmiddag geweest en dacht misschien beginnende artrose , dat kon ik eigenlijk niet geloven omdat juist Kissy heel actief is met lopen en springen
Afijn ze heeft een pijnstillende injectie gehad en ik moet haar een week Metacam geven en als het dan nog niet goed gaat doorgaan met de halve hoeveelheid.
Net zag ik dat ze haar pootje alweer iets neerzette dus ga er maar vanuit dat het toch een verdraaiing is geweest
De dierenarts belt over een week om te vragen hoe het gaat
Afbeelding

Truus

Re: Kissy

Bericht door Truus » 24 mei 2023, 19:57

Ach Kissy toch meisje :loveheart
Niet hopen dat ze artrose heeft Corrie
Misschien toch wel het springen gebeurd hopelijk helpen de medicijnen en de injectie
Dat is goed dat Kissy een beetje neerzetten.
Kaartje van Luca :loveheart

Afbeelding
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 24 mei 2023, 21:56

Is een goed teken denk, dat ze hem alweer probeert neer te zetten. Hopelijk morgen weer iets beter. Kan makkelijk dat ze iets verdraait of verrekt heeft.
Beterschap en een knuffel voor haar.

Ientje

Bericht door Ientje » 24 mei 2023, 22:08

Wat sneu. Veel beterschap

Lise

Bericht door Lise » 25 mei 2023, 09:07

Hoe gaat het vandaag met Kissy?

Marga.

Bericht door Marga. » 25 mei 2023, 09:22

Arme Kissy, ik hoop dat het weer iets beter gaat. Beterschap. :blommetje Artrose, een vervelend iets waar veel honden bij het ouder worden (en sommige al eerder) mee te maken krijgen. Ik ben geen dierenarts maar ik dacht dat de pijn van artrose zich meer opbouwde en niet van het ene op het andere moment ontstaat. Mowgli had toen ze wat ouder werd ook last van artrose in haar heupen maar dit uitte zich in het moeilijker opstaan en opgang komen. Ook liep ze de dag na dat er eigenlijk te veel met haar was ondernomen mank, de langere wandeling waarbij ze los liep was duidelijk te veel van het goede voor haar maar ze genoot er zo van.
Maar de ene artrose is natuurlijk de andere niet.

Corrie

Bericht door Corrie » 25 mei 2023, 11:02

Het gaat nog niet echt veel beter :cry ze zet tussen door wel haar pootje neer .vanochtend uiteraard maar een klein stukje naar buiten, wel met alle twee tegelijk anders drama en Kissy een stukje gedragen wat moeilijk gaat
Snap totaal niet waarom ze dacht artrose, net als Marga zegt dat gebeurt niet van het ene moment op het andere
Volgens haar voelde de voorpootjes warmer dan de achterpootjes ,merkte zelf geen verschil
Ben ook niet blij met Metacam als ik zo lees wat de bijwerkingen kunnen zijn
Hoop dat ik het niet langer dan een week hoef te geven
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 25 mei 2023, 11:46

Corrie schreef:
25 mei 2023, 11:02
Het gaat nog niet echt veel beter :cry ze zet tussen door wel haar pootje neer .vanochtend uiteraard maar een klein stukje naar buiten, wel met alle twee tegelijk anders drama en Kissy een stukje gedragen wat moeilijk gaat
Snap totaal niet waarom ze dacht artrose, net als Marga zegt dat gebeurt niet van het ene moment op het andere
Volgens haar voelde de voorpootjes warmer dan de achterpootjes ,merkte zelf geen verschil
IK ben geen DA, maar vind wel erg makkelijke diagnose. Snap dat je niet blij bent met Metacam, DA's schrijven dit m.i. wel heel erg snel voor.

Mag je aan het pootje komen?

Ik weet niet of Kissy in hoog gras loopt, maar er zijn weer van die ellendige grasaren.

Truus

Bericht door Truus » 25 mei 2023, 11:59

Zal de DA bellen als het niet minder is geworden is Corrie.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 25 mei 2023, 13:08

Och, nog niet veel beter, wat sneu. Verstappen duurt ook een aantal dagen. Corrie, ik heb hier een buggy, die kan je lenen hoor, geen enkel probleem, kan je toch met beide dames wandelen.
Ik heb ook tabletjes arnica in huis, dat helpt goed bij verstappen.
Artrose is alleen te zien met een foto, en komt inderdaad niet van het ene moment op het andere. En dan zie je ook startpijn die later toch wat beter wordt.

Corrie

Bericht door Corrie » 25 mei 2023, 15:49

@ Lise
Ja hoor kon vanaf het begin aan haar pootje komen , merk dan niet dat iets pijn doet , ook de dierenarts heeft dat gedaan , Volgens mij hebben honden een hoge pijngrens
Ja ook gecontroleerd op iets wat tussen de voetkussentjes zou kunnen zitten of verscholen in de vacht

@ Ientje
Lief van je aangeboden maar hou het maar even bij korte stukjes in de buurt

Allemaal bedankt voor het meeleven van pootje van Kissy
Afbeelding

Kelly

Bericht door Kelly » 25 mei 2023, 17:04

Aaah arme Kissy.

Balen dat het nog niet beter gaat! :cry

Artrose lijkt me ook vreemd zo ineens? Hopelijk gaat het snel wat beter met haar :love
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 25 mei 2023, 17:29

Corrie schreef:
Als de belasting van zo`n gewricht met artrose hoog is kan de doorbloeding toenemen, waardoor het gewricht wat warmer wordt dat voelde ze waarschijnlijk?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 26 mei 2023, 08:05

Hoe is het nu?

Corrie

Bericht door Corrie » 26 mei 2023, 09:04

Kissy vind het genoeg geweest , ze heeft zoiets van
" gaan met die banaan" :lol
Komt natuurlijk door de pijnstilling want het pootje goed neerzetten gaat nog niet
Gisteravond kwam ze ineens aanzetten met tijgertje,
Gooi maar weg vrouwtje dan kan ik het weer halen
Niet natuurlijk en teleurgesteld ging ze dus maar liggen

Afbeelding
Afbeelding

Yvonne

Re: Kissy zere poot

Bericht door Yvonne » 26 mei 2023, 09:22

Haha arme Kissy, daar snapt ze natuurlijk niks van.
Maar de pijnstilling doet in elk geval zijn werking.

Truus

Bericht door Truus » 26 mei 2023, 12:41

Beterschap Kissy :loveheart doe maar rustig aan Kissy
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 26 mei 2023, 13:09

Om Artrose tegen te gaan geef ik als mijn honden 10+ zijn, preventief deze poeder. Eén theelepel over het voer. Ik bestel het bij Medpets.

Noa heb ik dit nooit gegeven, met als gevolg dat zij Artrose had. Max kreeg het wel en totdat hij zijn oogjes definitief sloot (14 jaar) had hij geen Artrose.
12-jarige Twister geef ik dit nu ook twee jaar en gelukkig tot op heden geen artrose.

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 26 mei 2023, 15:47

Jo-Anne schreef:
25 mei 2023, 17:29
Corrie schreef:
Als de belasting van zo`n gewricht met artrose hoog is kan de doorbloeding toenemen, waardoor het gewricht wat warmer wordt dat voelde ze waarschijnlijk?
Ja dat zou best kunnen , zij zal dit eerder voelen dan ik , heb geen opleiding dierenarts gehad
Vond het wel raar dat ze meteen aan artrose dacht terwijl ik verteld had dat ze normaal heel actief is met lopen
Misschien had ze dan een ander soort pijnstilling kunnen geven
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 26 mei 2023, 15:55

Lise schreef:
26 mei 2023, 13:09
Om Artrose tegen te gaan geef ik als mijn honden 10+ zijn, preventief deze poeder. Eén theelepel over het voer. Ik bestel het bij Medpets.

Noa heb ik dit nooit gegeven, met als gevolg dat zij Artrose had. Max kreeg het wel en totdat hij zijn oogjes definitief sloot (14 jaar) had hij geen Artrose.
12-jarige Twister geef ik dit nu ook twee jaar en gelukkig tot op heden geen artrose.

Afbeelding
Bedankt voor de tip
Ik heb natuurlijk gegoogled op artrose bij hond en er komt nu van alles voorbij op fb om evt te geven met uiteraard goeie recensies
Dit trouwens niet maar heb het wel op gezocht
Hoe kwam jij er bij om juist dit te geven

Zijn er nog meer mensen die zoiets uit preventie wat oudere honden geven tegen artrose :geenidee
Afbeelding

Plaats reactie