Echo van de buik gemaakt bij Diki/pancreatitis

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Marga.

Re: Echo van de buik gemaakt bij Diki

Bericht door Marga. » 28 jun 2023, 13:23

Wat een uitgezoek Ientje, ik hoop dat er iets overblijft waar ze tegen kan.

Ientje

Bericht door Ientje » 30 jun 2023, 09:38

Afbouwen pijnstillers is niet gelukt. Weer buikpijn, dus weer terug naar 3 x 1 per dag. Verdikkie. Maar vanmorgen weer een veel blijer hondje die zelfs lekker heeft gegeten.
Het gaat enorm op en neer, de ene dag is ze weer de pude, de andere dag eet ze niet of amper en zie ik haar de hele dag bijna niet. En dan is het avond en vliegen de speeltjes door de kamer,

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 30 jun 2023, 09:52

Ientje schreef:
30 jun 2023, 09:38
Afbouwen pijnstillers is niet gelukt. Weer buikpijn, dus weer terug naar 3 x 1 per dag. Verdikkie. Maar vanmorgen weer een veel blijer hondje die zelfs lekker heeft gegeten.
Het gaat enorm op en neer, de ene dag is ze weer de pude, de andere dag eet ze niet of amper en zie ik haar de hele dag bijna niet. En dan is het avond en vliegen de speeltjes door de kamer,

Fijn dat Diki lekker heeft gegeten :loveheart

Wat krijgt ze nu voor eten?
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 30 jun 2023, 10:33

Arme Diki :dogpet zo naar dat ze zich steeds niet goed voelt en voor jou natuurlijk ook :blommetje
Gelukkig weer een keer goed gegeten
Heb je ook al gehoord wat je evt zelf voor haar kan klaarmaken :geenidee
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 30 jun 2023, 13:19

Ach diki nog niet lekker maar wel gegeten :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 30 jun 2023, 17:04

Corrie schreef:
30 jun 2023, 10:33
Arme Diki :dogpet zo naar dat ze zich steeds niet goed voelt en voor jou natuurlijk ook :blommetje
Voedings mevrouw heeft wachttijd van drie maanden. Kvv en dat soort kant en klaar is te vet voor haar ook als er pancreas doorheen zit. Want juist dat heeft ze dus niet nodig.,

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 01 jul 2023, 10:49

Ientje schreef:
30 jun 2023, 17:04
Corrie schreef:
30 jun 2023, 10:33
Voedings mevrouw heeft wachttijd van drie maanden. Kvv en dat soort kant en klaar is te vet voor haar ook als er pancreas doorheen zit. Want juist dat heeft ze dus niet nodig.,
Dat is lang zeg kun je dus niets mee, jammer hoor.
Jo-Anne schreef:
30 jun 2023, 09:52
Ientje schreef:
30 jun 2023, 09:38

Fijn dat Diki lekker heeft gegeten :loveheart

Wat krijgt ze nu voor eten?
Je hoeft niet te zeggen hoor wat ze nu te eten krijgt :dogpet is helemaal okee.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 01 jul 2023, 13:55

Prins intestinal low fat en specific cdd hy , beiden gehydrolyseerd, de laatste heeft meer vet, maar samen kan het.. Ook vandaag eet ze.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 jul 2023, 15:31

Ientje schreef:
01 jul 2023, 13:55
Prins intestinal low fat en specific cdd hy , beiden gehydrolyseerd, de laatste heeft meer vet, maar samen kan het.. Ook vandaag eet ze.

Hoe gaat het nu met Diki?
Afbeelding

Ientje

Re: Echo van de buik gemaakt bij Diki/pancreatitis

Bericht door Ientje » 13 jul 2023, 16:47

Langzaam maar zeker gaat het beter. De ene dag beter dan de andere, vandaag dus best veel gedaan, ze is mee geweest naar de winkels. En nu nog steeds lekker actief en alert.

Pillen in geven is een ramp, ze spuugt ze gewoon uit, liefst op een andere plek. Hoe lekker ik het ook maak, Denk ik, dat is binnen, en dan vind ik later, soms een uur of zo later ergens anders een pil. Tja die geef ik dan niet, want ik weet nooit zeker van wanneer die pil is en dubbel is ook niet goed. Kom ik met een pil aan, ik doe dat zo en passant, ze heeft het in de gaten en ik kan haar dan eerst onder de bank uittrekken. Arme hond,

Afbouwen met de tamadol is nu twee x mislukt, dan gaat ze gelijk minder eten en minder actief zijn. Dus we houden dat nog even op 3x daags 10 mg.

Eten, in de ochtend eet ze amper, lastig want metomotyl, tegen misselijkheid mag niet op een lege maag, ik maak dan wat vlees uit kuipje nat als dikke soep, en geef haar dat in de bek, vervolgens dat mini kwartje metomotyl in een balletje en dat eet ze dan ook op. Als ik het niet later ergens terugvindt als een beige korrelig vlekje.
Na de middag kijkt ze me dan opeens aan, zo van, ja hoe zit het, krijg ik nog een keer eten of zo? Als ze vraagt krijgt ze nu van mij en dan eet ze het lekker op.
Zo krijgt ze toch haar portie binnen want de afgevallen onsjes zitten er weer aan, plus 1.

In de avond vliegen de speeltjes door de kamer en spelen we even. Ook dat geeft ze zelf aan, ik luister perfect naar haar :applaus :swingitbaby maar ik vind dat dat nu mag.

Ientje

Bericht door Ientje » 20 aug 2023, 08:05

Afgelopen donderdag controle, zelf de afspraak gemaakt, ik wilde weten hoe het nu zat.
De dierenarts heeft heel voorzichtig gevoeld en later goed doorgevoeld en geen enkele reactie bij diki qua pijn. Het is een hondje die niet snel pijn aangeeft, en ze heeft natuurlijk nog tramadol, maar ook met pijnstilling, als je op een zere plek drukt dan voel je dat. Toen ze echt pijn had, zag je dat aan haar kop , ogen dicht, likken, kop naar achtern,als ze in de buik zaten te wroeten, nu op een likje na helemaal niets. Dierenarts zei, ik kan mijn vingers tegen elkaar krijgen in de buik en geen reactie. Ook naderhand geen pijn gezien. Yesssss het gaat de goede kant op.
Wat minder is, ik zag vorige week een plekje achter de voortanden in haar bek. Een ander plekje dan wat iedere hond daar heeft, het is rond, plat ongeveer 1 cm groot en een paar mm dik en heel hard. Gevraagd, da keek en zei meteen, dat moet weg en opgestuurd worden. Zucht het houdt dus niet op hier. 7 september staat het gepland, was de eerste mogelikheid. Duimen jullie mee.,

Corrie

Bericht door Corrie » 20 aug 2023, 09:53

Fijn dat Diki geen pijn heeft van de pancreas, je bent de pijnstilling toch aan het afbouwen? :ffedenken
Jakkes dat plekje is minder , weghalen onder plaatselijke verdoving of echt narcose?
Ik duim dat het niets ergs is maar toch stress voor jou
Sterkte Ientje :blommetje
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 20 aug 2023, 12:11

Gelukkig heeft diki geen pijn
Dat plekje is minder duim ook mee dat het niet ergs is lentje
Is wel lang wachten zeg.
Het sterkte voor diki :loveheart en jou.
Afbeelding

Yvonne

Bericht door Yvonne » 20 aug 2023, 19:59

De duimen draaien hoor.

Ientje

Bericht door Ientje » 21 aug 2023, 07:33

Dank jullie wel.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 aug 2023, 12:03

Corrie schreef:
20 aug 2023, 09:53
Ik duim dat het niets ergs is maar toch stress voor jou
Sterkte Ientje :blommetje
Ja stressend...
Zeker ook voor Diki is niet niks :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 21 aug 2023, 14:26

Ik heb vanmorgen een tweede mening gevraagd en gekregen. Het is een klein plekje, keihard, lastig te opereren, niet te zeggen zo wat het is. Maar als het groter wordt wordt verwijderen alleen maar lastiger. Aangeraden werd toch overleg met de internist vanwege narcose en eventuele ab. In verband met de alvleesklier. Dus gebeld met het dierenziekenhuis, en woensdag word ik teruggebeld door de internist. Alleen al vóór de operatie ben ik al veel geld kwijt, laat staan zometeen de operatie. Gelukkig heeft diki haar eigen rekening, maar die is inmiddels al wel gehalveerd.

Marga.

Bericht door Marga. » 23 aug 2023, 08:16

Foutje.

Marga.

Bericht door Marga. » 23 aug 2023, 08:21

Het zit Diki en jou niet mee. Heel veel sterkte en natuurlijk duim ik dat het niets bijzonders blijkt te zijn.

Ientje

Bericht door Ientje » 23 aug 2023, 12:39

Dankmje wel.

Plaats reactie