Supermarkt

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Corrie

Supermarkt

Bericht door Corrie » 10 aug 2023, 12:10

Vanochtend boodschappen gedaan bij de Jumbo, geen papieren zakjes meer voor fruit en groenten
Nu moet je herbruikbare zakjes kopen 30 cent per stuk
Ik had ze wel al eerder zien liggen maar dacht eigen keuze
De komkommer is geseald , fruit wordt verkocht in plastic bakjes , tomaten en dergelijke ook
Snap er geen moer van, zo tegenstrijdig
Is dat bij jullie ook al ingevoerd :geenidee
Afbeelding

Ientje

Re: Supermarkt

Bericht door Ientje » 10 aug 2023, 12:57

Ohhh zijn die zakjes daarvoor? Kreeg er twee bij de boodschappen geleverd. Dacht al, wat moet ik er mee. :lol
Plastic is heel milieuonvriendelijk bij het vernietigen, papier is heel milieuonvriendelijk bij het maken, bomen en zo.

Truus

Bericht door Truus » 10 aug 2023, 12:58

Ja dat is hier al een tijdje Corrie.
Die plastic bakjes gaan er ook uit,bjj de patatboer is hier ook al.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 aug 2023, 12:58

Als ik u zo frambozen en blauwe bessen bestel, krijg ik ze dan los gestort in het kratje met alle andere producten daar weer boven op? Dan heb io sap uit een vies krat. Zomraar allemaal.

Lise

Bericht door Lise » 10 aug 2023, 14:04

Corrie schreef:
10 aug 2023, 12:10
Vanochtend boodschappen gedaan bij de Jumbo, geen papieren zakjes meer voor fruit en groenten
Nu moet je herbruikbare zakjes kopen 30 cent per stuk
Ik had ze wel al eerder zien liggen maar dacht eigen keuze
De komkommer is geseald , fruit wordt verkocht in plastic bakjes , tomaten en dergelijke ook
Snap er geen moer van, zo tegenstrijdig
Is dat bij jullie ook al ingevoerd :geenidee
We worden met z'n allen genaaid. Te gek voor woorden dat papieren zakjes er niet meer zijn en je herbruikbare zakken moet kopen, Ben klaar met de groot grutters die alleen maar meer winst willen maken. Komkommers koop ik bij de Lidl, liggen frank en vrij te koop zonder plastic.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 10 aug 2023, 16:26

Wij gebruiken die netjes
Kan je gewoon elke keer opnieuw gebruiken.
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 12 aug 2023, 08:38

Als de Jumbo mijn boodschappen brengt zitten de boodschappen in kratten maar ook veel in plastic zakken, die spaar ik op en als ik dan een zak vol heb geef ik ze mee terug. Ze kosten 10 cent per zak en die krijg ik bij het inleveren weer terug, het kan zijn dat dit inmiddels duurder is.

Corrie

Bericht door Corrie » 12 aug 2023, 10:33

Ik vind het niet erg om hergebruik zakjes/ netjes te gebruiken maar zo tegenstrijdig met groente/ fruit wat in kartonnen/ plastic bakjes wordt verkocht maar ook gewoon los zou kunnen

Mijn zusje doet boodschappen bij de Plus en daar hangen zelfs nog gewoon plastic zakjes om fruit e d in te doen

@ Ientje
Als je weer boodschappen thuisbezorgd krijg moet je dan de hergebruik zakjes mee terug geven :geenidee
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 12 aug 2023, 10:46

Corrie schreef:
12 aug 2023, 10:33
Ik vind het niet erg om hergebruik zakjes/ netjes te gebruiken maar zo tegenstrijdig met groente/ fruit wat in kartonnen/ plastic bakjes wordt verkocht maar ook gewoon los zou kunnen

Mijn zusje doet boodschappen bij de Plus en daar hangen zelfs nog gewoon plastic zakjes om fruit e d in te doen

@ Ientje
Als je weer boodschappen thuisbezorgd krijg moet je dan de hergebruik zakjes mee terug geven :geenidee
Geen idee Corrie, ik kreeg afgelopen week nog een plastic krat, drie plastic zakken, waar statie geld op zit en waar de koude producten inzitten. Ik lever die in, die dingen stinken de kast uit, hergebruikt plastic?in ieder geval een vieze plastic lucht. Ik vroeg ooit, worden deze hergebruikt, nee hoor meveouw, die gaan weg, maar zo krijgen we ze terug en kunnen we zorgen dat ze bij het goede afval komen, ach ja.
Als we wereldwijd aan het milieu zouden denken zou er veel verbeterd kunnen worden.

Plaats reactie