Hartkloppingen

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Corrie

Hartkloppingen

Bericht door Corrie » 06 okt 2023, 09:55

Soms bezorgen de doggies me hartkloppingen
Vanmorgen stak een jonge zwaan over en ja hoor Kissy bananen in d'r oren en erachteraan , gelukkig was het op een looppad en kon de zwaan de lucht in
Aan het einde van het pad zat ie verdorie weer maar de doggies waren afgeleid door een andere :dogwalk en zagen 'm niet
Zijn we bij het laatste stuk van de wandeling zie ik die enge Rotweiler los lopen in de verte en de baas vlak bij mij , hij roept de hond maar komt niet.
Al kletsend loopt hij met mij richting zijn hond en ik moeite met verbergen dat ik bang ben.
Het ging goed , de Rotweiler was z'n bal aan het zoeken en L & K waren gefocust op m'n hand in de jaszak ( koekie :lol)
Was ze deze week al eerder tegen gekomen maar toen liep hij aan de riem .
Blij toen we weer thuis waren.
Afbeelding

Ientje

Re: Hartkloppingen

Bericht door Ientje » 06 okt 2023, 10:09

Oh wat is dat naar zo,n hond die je dan tegenkomt, gelukkig goed afgelopen. Ze staan ook op de lijst met hoogrisico honden.

Corrie

Bericht door Corrie » 06 okt 2023, 12:54

Intussen ook naar fysio geweest, ze heeft me goed onderhanden genomen, zal wel weer wat beurze plekken krijgen
Je hoopt dat het weefsel met de duur wat losser gaat zitten maar helaas , we blijven dus doorgaan

Vanmorgen zat Kissy naast me en bleef me maar aankijken , geen idee waarom of zal ze gevoeld hebben dat ik zo gestresst was

Afbeelding
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 06 okt 2023, 13:15

Niet fijn als je zo,n hond tegen komt
Ga ook een ronde om als zo,n hond zie.
Dat kunnen goed Corrie Luca heeft daar ook een houdje van.
Dan zeg ik wat is er jongen ,dan duik die zijn bak met brokjes in ,dan is het over :lol
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 06 okt 2023, 20:01

Corrie schreef:
06 okt 2023, 09:55
Soms bezorgen de doggies me hartkloppingen
Vanmorgen stak een jonge zwaan over en ja hoor Kissy bananen in d'r oren en erachteraan , gelukkig was het op een looppad en kon de zwaan de lucht in
Aan het einde van het pad zat ie verdorie weer maar de doggies waren afgeleid door een andere :dogwalk en zagen 'm niet
Zijn we bij het laatste stuk van de wandeling zie ik die enge Rotweiler los lopen in de verte en de baas vlak bij mij , hij roept de hond maar komt niet.
Al kletsend loopt hij met mij richting zijn hond en ik moeite met verbergen dat ik bang ben.
Het ging goed , de Rotweiler was z'n bal aan het zoeken en L & K waren gefocust op m'n hand in de jaszak ( koekie :lol)
Was ze deze week al eerder tegen gekomen maar toen liep hij aan de riem .
Blij toen we weer thuis waren.
Hier ook iets soortgelijks aan de hand. Ik had weliwaar geen hartkloppingen, maar vlekken in mijn nek en niet door een andere hond, maar door mijn drie draken. We liepen een aangelijnd rondje en kwamen een aangelijnde Engelse bulldog tegen. Alle drie gingen ze helemaal uit hun stekker en de riem van Cooper gleed uit mijn hand en Cooper ging op de Bulldog af. Alle complimenten voor de Bulldog. Hij reageerde niet, geen blaf of tanden laten zien. Ik was echt super pissig op mijn kleine draken en heb de Bulldog en zijn baas de hemel in geprezen. Ons rondje afgemaakt en thuis aangekomen zagen ze aan mijn lichaamstaal dat ik witheet was. Ze doken alle drie weg. Ik ben met de schuifpui dicht een uur op mijn balkon gaan zitten en ben toen naar binnen gegaan. Ze zaten nog steeds bescheten te kijken, maar toen ik ze aansprak en met eten aan kwam, waren ze weer happy. Kortom, de vrede is getekend tussen mij en de draakjes :) :) .

Marga.

Bericht door Marga. » 07 okt 2023, 09:58

Ik heb het ook niet zo op loslopende honden als ik mijn honden bij mij heb, dat hartklopping gevoel is mij dus bekent.
Ook ergernis als Balou weer eens uit zijn bol gaat tegen alles en iedereen is mij niet vreemd.

Corrie

Bericht door Corrie » 07 okt 2023, 10:22

Ohh Lise ik zie het helemaal voor me en dan apart gaan zitten :super ff afkoelen
Idd ze merken aan je lichaamstaal dondersgoed dat je kwaad bent
De dames hier willen ook nog wel is te keer gaan als ze aan de riem lopen , met name tegen Herders
Afbeelding

Plaats reactie