Hoe zit het met het vertrouwen en jou hond?

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Plaats reactie
Jo-Anne
Site Admin

Hoe zit het met het vertrouwen en jou hond?

Bericht door Jo-Anne » 26 okt 2023, 17:37

Is het nodig dit te weten door het te testen? :geenidee Vertrouwt jou hond jou?

Zoals bijv. als je hond eet hem over zijn kop te aaien bijv. hij gaat dan gewoon door met eten of niet.... :gniffel

Pffff ik laat mijn hond gewoon met rust als hij eet is zijn moment, maar ik kan alles doen weghalen aaien maar doe dat niet. Dus met het vertrouwen zit het wel goed. Zie je ook aan andere dingen o.a.
als er wat is (ziek)met ze bijv. dan is er maar 1 baasje, is mijn ervaring hoor.

Zag deze vraag voorbij komen op een forum...wat vinden jullie?

Afbeelding
Afbeelding

Corrie

Re: Hoe zit het met het vertrouwen en jou hond?

Bericht door Corrie » 26 okt 2023, 19:16

Ik denk dat het vertrouwen hier ook goed is
Als pup wel eten weggehaald, geen probleem
Ze optillen om in de gootsteen te zetten , geen probleem
Op een pad zijn een soort van roosters , vonden ze wel eng om er over heen te gaan maar gezegd en met gebaren dat ze er best over heen kunnen en geen probleem meer
Ja als ik me niet goed voel dan letten ze echt op me :love
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 28 okt 2023, 08:51

Ik laat mijn honden met rust tijdens het eten, ik vind het ook niet leuk als anderen met hun handen aan mijn eten zitten of mijn bord weghalen.
Bij Lotus kan ik rustig aan haar eten komen maar haar heb ik ook wel uit mijn hand brokjes gegeven.
Als ze niet lekker is eet ze niet zelf maar vaak wel uit mijn hand.
Balou vind het ook fijn als hij een brokje uit mijn hand krijgt maar het moeten wel brokjes van Lotus zijn, van zijn brokjes moet ik afblijven. :lol
Balou laat niemand in de buurt van zijn eten hierom geef ik hem zijn eten ook in zijn bench, wel zo veilig voor Lotus en kat Nemo.

Ientje

Bericht door Ientje » 28 okt 2023, 12:42

Ik laat diki ook met rust als ze eet, neerzetten en ik ga verder met mijn eigen eten. Denk wel dat ik het af kan pakken, maar nooit geprobeerd. Heeft ze buiten iets in haar bek, kan ik het eruit halen, of als ik los zeg, laat ze los. Laatst had ze een frolic brokje gevonden. Ik wist natuurlijk niet wat het was, maar zag haar lopen met iets in haar bekje, zei los, en daar lag het frolicje, toen heeft ze van mij een eigen brokje gekregen,

Plaats reactie