tjonge. Ik wilde een tulband bakken, recept al vaak gebruikt. Iets anders dan cake beslag, maar het lijkt er op.
Mixer is hier al jaren niet meer, was stuk, dus ik dacht staafmixer, heet toch ook mixer, met een garde.
Boter en suiker, ai, dat lukte niet, dus boter eerst heel klein gesneden. Daarna staafmixer op laagste stand, de klontjes boter met suiker, vlogen om mijn oren, tegen de muur, op de grond, in de hondenbak. Oeps, vet, hondenbak op het aanrecht. Arm boven op de mixkom, toen vloog het alleen tegen mijn arm aan. Tja ik ben wel een doorzetter, dacht nog, alles weggooien, maar zo zonde.
Dus eitje er in nog een ei, yes......en alles in de schift.

Niet zeuren, volgende ei, nog meer schift, niet zeuren, even nog roeren, en dan de bloem. Jullie snappen het de wolken bloem vlogen de keuken door.

Ik ga in het nieuwe jaar eerst een mixer kopen........
Het enige wat meteen goed ging, waren de rozijnen en de sukade die ik met een spatel er door roerde. En toen zag het beslag er toch nog goed uit ook, net als heel vroeger, toen ik dit zo vaak deed.
Tulbandvorm gepakt, wow, ik kon hem in een keer vinden.

En beslag er in geschept, helaas te veel beslag, maar lekker doorscheppen, en twee cm onder de rand was het op. Oeps........ hij staat nu in de oven, ruim een half uur, moet nog drie kwartier. Al flink boven de vorm uit, laat het aub niet eroverheen klotsen.
Inmiddels af gewassen, en de keuken een goede beurt gegeven, hondenbakken gewassen. Ben kapot, maar je moet wat over hebben voor wat lekkers bij de koffie met kerst.. Als dat ding nou niet lukt, ga ik heel hard huilen.....of schelden,
Nu onder de douche de boter uit mijn haren wassen
Iedereen hele goede kerstdagen.