Echo van de buik gemaakt bij Diki/pancreatitis

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Ientje

Re: Echo van de buik gemaakt bij Diki/pancreatitis

Bericht door Ientje » 18 dec 2023, 20:27

Hele onderneming, maar om kwart voor vijf weer thuis. Diki mag geen kip en aardappel, haha, dat had wist ik al, maar ook geen ei, logisch is ook kip. Lust ze ook niet overigens, en geen wortel, nooit geprobeerd of ze wortel wil eten. De eenden brok die ze krijgt is goed. De zalm en konijn brokjes idem. Het is dus duidelijk, dat wat ze niet list, is ook niet goed voor haar? Stukje ei vond ik altijd kleingekauwd terug in de kamer,
Ze heeft twee soorten celzouten gekregen, soort homeopathie maar dan anders. En Druppeltjes in een flesje.
Ze werd met zo,n apparaatje doorgemeten, alles was goed, darmflora, vitamines, mi neralen, je moet er maar in geloven, maar...... de pancreas sloeg alle kanten op van niet goed, dus het klopt wel,, diki begon toen ook weg te draaien. Giardia was verdwenen, goed om te weten, geen parasieten gemeten. Ik weet globaal hoe dat apparaat werkt dus zag ook wat goed en niet goed was. Toch altijd wel mijn ?? Bij gehad. Mijn vorige hond is ooit ook zo doorgemeten, en ook dat klopte toen. Wat ik naar vond was dat het apparaat toch nog pijn heeft gemeten evenals misselijkheid, ik had voor we weggingen ook het idee dat ze pijn had, beetje kreunen, had haar dus een kwartje tramadol gegeven..
Daarna een osteopatie behandeling en een magneetmatje waar ze op kon liggen. Ze viel accuut in slaap, en na een paar minuten vond ze het genoeg. Een ander programma idem, en het derde programma, toen heeft ze heerlijk geslapen, heel apart. Er gaan zoveel verschillende verhalen over, van kwakzalverij en niet helpen tot wonder behandeling.
Een dier kan niet faken, en diki zocht het echt op, met een tot hier en niet verder, heel apart.
O0 de terugweg heeft ze liggen slapen, en nu slaapt ze ook, heel veel prikkels voor haar natuurlijk.
Tot zover.

Corrie

Bericht door Corrie » 19 dec 2023, 09:21

Ik vind het best moeilijk om me er iets bij voor te stellen , heb er ook nooit iets mee te maken gehad
Is zo'n magneetmatje om ze te laten slapen ?
Hoop dat de druppeltjes gaan helpen voor je lieve schat :loveheart
Moeten jullie nog weer terugkomen ?
Vandaag maar een rustig dagje voor jullie denk ik :xtree
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 dec 2023, 08:47

Ientje schreef:
18 dec 2023, 20:27
Hele onderneming, maar om kwart voor vijf weer thuis. Diki mag geen kip en aardappel, haha, dat had wist ik al, maar ook geen ei, logisch is ook kip. Lust ze ook niet overigens, en geen wortel, nooit geprobeerd of ze wortel wil eten. De eenden brok die ze krijgt is goed. De zalm en konijn brokjes idem. Het is dus duidelijk, dat wat ze niet list, is ook niet goed voor haar? Stukje ei vond ik altijd kleingekauwd terug in de kamer,
Ze heeft twee soorten celzouten gekregen, soort homeopathie maar dan anders. En Druppeltjes in een flesje.
Ze werd met zo,n apparaatje doorgemeten, alles was goed, darmflora, vitamines, mi neralen, je moet er maar in geloven, maar...... de pancreas sloeg alle kanten op van niet goed, dus het klopt wel,, diki begon toen ook weg te draaien. Giardia was verdwenen, goed om te weten, geen parasieten gemeten. Ik weet globaal hoe dat apparaat werkt dus zag ook wat goed en niet goed was. Toch altijd wel mijn ?? Bij gehad. Mijn vorige hond is ooit ook zo doorgemeten, en ook dat klopte toen. Wat ik naar vond was dat het apparaat toch nog pijn heeft gemeten evenals misselijkheid, ik had voor we weggingen ook het idee dat ze pijn had, beetje kreunen, had haar dus een kwartje tramadol gegeven..
Daarna een osteopatie behandeling en een magneetmatje waar ze op kon liggen. Ze viel accuut in slaap, en na een paar minuten vond ze het genoeg. Een ander programma idem, en het derde programma, toen heeft ze heerlijk geslapen, heel apart. Er gaan zoveel verschillende verhalen over, van kwakzalverij en niet helpen tot wonder behandeling.
Een dier kan niet faken, en diki zocht het echt op, met een tot hier en niet verder, heel apart.
O0 de terugweg heeft ze liggen slapen, en nu slaapt ze ook, heel veel prikkels voor haar natuurlijk.
Tot zover.
Merkwaardig hè dat ze dat zelf weten wat goed voor ze is om te eten :dogpet

Twee celzouten en druppels, welke heb je gekregen :loveheart
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 22 dec 2023, 14:51

Nr 7 en 9 een voor de ochtend en een voor de avond.
Na een paar dagen heel stilletjes te zijn geweest was ze vanmorgen net een puppie. Ze liep achter me aan naar boven. Bij het bedverschonen vond ze dat ze moest ,,helpen,, alles onderste boven gegraven. Speeltjes door de kamer smijten. Rennend er achteraan. Nu is ze weer rustig. Maar ik hoop dat deze oplevingen blijven.

Truus

Bericht door Truus » 23 dec 2023, 16:26

Toppie zeg dat diki :loveheart weer in orde is
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 dec 2023, 16:28

Afwachtennof het doorzet. Maar vanmorgen trok ze uitzich zelf een sprintje op het grote speelveld......streng verboden voor honden.
Ben tot zover er erg blij mee. :applaus

Corrie

Bericht door Corrie » 23 dec 2023, 18:35

Fijn Ientje , Diki liet zien dat ze lak heeft aan " verboden voor honden " :xhahaho
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 02 feb 2024, 13:21

Even een update.
Diki gaat goed, volgens mij, maar wie ben ik. Haar a***lklieren waren vol, ze zat weer te schuiven. Dus afspraak gemaakt bij de da. Met de vraag voor algehele controle.
Da, heeft haar helemaal nagekeken, niet alleen haar buik, maar ook lymfeklieren klieren, hart, longen, temperatuur enzv. Gewicht was goed, een ons aangekomen, bespiering was goed. Buikje voelde helemaal soepel aan, van voren naar axhteren. Diki gaf geen reactie, even om haar bek likken toen ze startte met het buikje. Maar geen knal naar achteren met haar kop als eerder gebeurde.
Medicatie nu weer verder,proberen af te bouwen, voor jullie idee, zover waren we al..
Ze kreeg cerenia, een hele, is nu nog een halve,
tramadol, 3x een heel tabletje is nu nog 2 x een kwart tabletje, en
metomotyl, drie keer een kwart tabletje. We gaan nu met de metomotyl verder, naar 2 x daags een kwartje.
Ik vroeg, kan ze hier nog helemaal beter van worden, en het antwoord was ja, al blijft ze er haar hele leven gevoelig voor,
Jammer dat die echo,s zo,duur zijn, het liefst zou ik diki nu weer een echo geven om te kijken of het daar ook beter wordt
Tot zover weer.

Truus

Bericht door Truus » 02 feb 2024, 14:50

Toch fijn dat diki :loveheart helemaal beter kan worden Ientje
En ja echo zijn duur,praat me er niet over was voor Luca pootje en rib uit me lijf kwijt niet normaal.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 feb 2024, 07:59

Helaas sinds gisteren weer de oude dosering, dus meer dan ze al,had. Want gosterochtend niet eten, misselijk. Vanochtend ook met lange tanden eten.,ik baal.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 feb 2024, 10:43

Ientje schreef:
05 feb 2024, 07:59
Helaas sinds gisteren weer de oude dosering, dus meer dan ze al,had. Want gosterochtend niet eten, misselijk. Vanochtend ook met lange tanden eten.,ik baal.
Hoe gaat het nu? nog steeds met lange tanden aan het eten :dogpet
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 09 feb 2024, 15:00

Hoe ga het nou met diki begrijp dat je baal.
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 09 feb 2024, 16:05

Het gaat weer goed. Woensdag weer eens met de buren naar de heide geweest.

Ientje

Bericht door Ientje » 30 mar 2024, 08:22

Helaas deze week weer een terugval. Het ging zo goed. Zo jammer.
Ik weet wat ik doen moet, medicatie, de pijnstilling verhogen tot maximumniveau. Dat gedaan en je merkt meteen dat het helpt. Met de Pasen voor de deur toch gebeld en gisteren naar de da geweesr. Buikje voelde soepel aan, maar toen ze de stethoscoop ertegen aan zette ging meteen de kop omhoog. Dat deed dus pijn. Veel,gerommel in haar buik zei de da. Tja, dat had ik zelfs op een meter afstand gehoord :)
In de ochtend wil ze niet eten, dus voer ik haar uit de hand, desnoods brokje in bek en keel aaien. Want als er wat inzit, mag het anti misselijkheidspilletje erachter aan. Ze ligt veel en gooit geen speeltjes door de kamer,

Ik baal wel hoor, :cry

Corrie

Bericht door Corrie » 30 mar 2024, 12:52

Snap dat je baalt Ientje , zo zielig als je viervoeter zich niet goed voelt :dogpet
Sterkte en knuff voor Diki :loveheart
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 30 mar 2024, 13:57

Zeker zielig als je maatje niet lekker voel :loveheart
Diki beterschap en een aai van Luca
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 30 mar 2024, 15:23

Ach toch weer bah :dogpet

Je was toch ook bij een osteopaat geweest.....heeft dat niets opgeleverd?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 30 mar 2024, 16:48

Ja daar is ze geweest en heb weer nieuwe afspraak gemaakt. Half april.

Ientje

Bericht door Ientje » 30 mar 2024, 16:48

Dank jullie wel.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 30 mar 2024, 17:21

Ientje schreef:
30 mar 2024, 16:48
Ja daar is ze geweest en heb weer nieuwe afspraak gemaakt. Half april.
Daar ga je dus mee door, heb je daar vertrouwen in dat Diki kan verbeteren? Ja zul je zeggen waarschijnlijk, maar waarom, krijgt ze nog druppels of andere medicatie van deze osteopaat....
Afbeelding

Plaats reactie