Misschien krijg je toch minder honden....

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Jo-Anne
Site Admin

Misschien krijg je toch minder honden....

Bericht door Jo-Anne » 04 feb 2024, 16:55

Want als je zulke prijzen moet afrekenen, misschien denk je dan wel twee keer na over een hond aanschaffen :geenidee :aaiaiai als je er eentje wil.

Tja soms heb je een dierenarts nodig, en dan is het net weekend.....

De arts zat niets te doen dat ik aankwam, Karel heeft in 15 jaar tijd nu voor de tweede keer een arts nodig in het weekend....het betreft 1 van zijn oogjes wat erg pust ik zag dat het ooglid erg gezwollen was, hij was loom en piepte en liep de hele nacht heen en weer, en alhoewel hij niets meer ziet zijn ze toch heel belangrijk die oogjes natuurlijk :gniffel :loveheart er zitten allerlei dingen aan vast.... :aaiaiai

Ik moest 190,00! afrekenen voor 10 minuten hulp! Tubetje AB zalf mee, en oh ja een pijnstillertje ja ja wel belangrijk hoor doet toch zeer een beetje, wat is het nu, heeft Karel pijn of niet aan zijn oog? Graag duidelijk zijn als dat kan. Net als dit; hij komt voor zijn oogje, maar er wordt gelijk inwendig onderzoek aan zijn kont gedaan??? oh jee ik zei dat wil ik niet hij piepte als een idioot en met zijn ontlasting is niets mis.

Maar ik was blij hoor, dat de arts er was en mij langs liet komen direct. Karel ook, hij liet direct een grote drol en plas achter :surprised ach jee dat vond ik wel erg. :woefwoef
Afbeelding

Lise

Re: Misschien krijg je toch minder honden....

Bericht door Lise » 04 feb 2024, 21:24

Jo-Anne schreef:
04 feb 2024, 16:55
Want als je zulke prijzen moet afrekenen, misschien denk je dan wel twee keer na over een hond aanschaffen :geenidee :aaiaiai als je er eentje wil.

Tja soms heb je een dierenarts nodig, en dan is het net weekend.....

De arts zat niets te doen dat ik aankwam, Karel heeft in 15 jaar tijd nu voor de tweede keer een arts nodig....het betreft 1 van zijn oogjes wat erg pust ik zag dat het ooglid erg gezwollen was, hij was loom en piepte en liep de hele nacht heen en weer, en alhoewel hij niets meer ziet zijn ze toch heel belangrijk die oogjes natuurlijk :gniffel :loveheart er zitten allerlei dingen aan vast.... :aaiaiai

Ik moest 190,00! afrekenen voor 10 minuten hulp! Tubetje AB zalf mee, en oh ja een pijnstillertje ja ja wel belangrijk hoor doet toch zeer een beetje, wat is het nu, heeft Karel pijn of niet aan zijn oog? Graag duidelijk zijn als dat kan. Net als dit; hij komt voor zijn oogje, maar er wordt gelijk inwendig onderzoek aan zijn kont gedaan??? oh jee ik zei dat wil ik niet hij piepte als een idioot en met zijn ontlasting is niets mis.

Maar ik was blij hoor, dat de arts er was en mij langs liet komen direct. Karel ook, hij liet direct een grote drol en plas achter :surprised ach jee dat vond ik wel erg. :woefwoef
Niet normaal meer de prijzen van DA's. In het weekend gaan ze helemaal los.
Pillen en AB worden ook heel makkelijk voorgeschreven. Ik hoop dat het snel beter gaat met het oog van Karel ennuh Karel heeft de DA een poepie laten ruiken. Ik geef hem groot gelijk. De DA had van zijn kont af moeten blijven.

Ientje

Bericht door Ientje » 05 feb 2024, 08:03

Och arme Karel. Beterschap!
En ja, die giganten gaan zichzelf de markt uitprijzen, want men gaat beter nadenken over een hond. Ik verwacht dat de verzekeringen ook gaan verdubbelen of meer.
190 euro, dat red je hier niet, hier is weekendconsult, een stap over de drempel 195, euro, vorig jaar, dus nu nog meer schat ik in. Daarna wordt iedere beweging van de da gerekend.

Marga.

Bericht door Marga. » 05 feb 2024, 09:06

De prijzen bij de dierenarts zijn momenteel idd niet te betalen.
De dierenarts keek waarschijnlijk even naar de a***lklieren, die nemen ze vaak bij een volledig onderzoek mee omdat ze zonder dat baasjes het door hebben nog wel eens voor problemen kunnen zorgen.
Als Balou wegvalt zal ik er ook geen hond meer bij nemen, ik wil mijn dieren wel alles kunnen geven wat ze nodig zijn.
Ik ben met Lotus en Nemo in een petplan gegaan wat mijn dierenarts aanbied, het eerste jaar moet je lid blijven tenzij je huisdier komt te overlijden hierna kun je het ten alle tijden stop zetten.
Ik betaal per dier 24 en 20 euro per maand, hier zitten de nagels knippen, a***lklieren legen, enting, vlooienmiddelen en ontworming bij in, hier betaal ik niets meer voor.
Verder word er op veel behandelingen korting gegeven en één keer per jaar een gratis apk. Voor kat Nemo kon het alleen al uit voor de nagels knippen wat één keer in de zeven weken moet gebeuren.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 feb 2024, 15:03

Marga. schreef:
05 feb 2024, 09:06
De prijzen bij de dierenarts zijn momenteel idd niet te betalen.
De dierenarts keek waarschijnlijk even naar de a***lklieren, die nemen ze vaak bij een volledig onderzoek mee omdat ze zonder dat baasjes het door hebben nog wel eens voor problemen kunnen zorgen.
Als Balou wegvalt zal ik er ook geen hond meer bij nemen, ik wil mijn dieren wel alles kunnen geven wat ze nodig zijn.
Ik ben met Lotus en Nemo in een petplan gegaan wat mijn dierenarts aanbied, het eerste jaar moet je lid blijven tenzij je huisdier komt te overlijden hierna kun je het ten alle tijden stop zetten.
Ik betaal per dier 24 en 20 euro per maand, hier zitten de nagels knippen, a***lklieren legen, enting, vlooienmiddelen en ontworming bij in, hier betaal ik niets meer voor.
Verder word er op veel behandelingen korting gegeven en één keer per jaar een gratis apk. Voor kat Nemo kon het alleen al uit voor de nagels knippen wat één keer in de zeven weken moet gebeuren.
Nee maar dat had gekund ja maar dan nog vind ik dat ze het moeten zeggen van te voren wat ze gaan doen. De dierenarts keek bij karel of hij geen "verstopping" had. Van te voren had ik aangegeven dat zijn ontlasting normaal was. En hij had ook een mooie buik :wow
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 09 feb 2024, 16:02

Deze week in de kamer drie moties aangenomen
1 tegen de overnames vd dap,en door de giganten
2. Prijsplafond aan dierenartskosten
3 aansluiten gij regelgeving in het buitenland tegen deze handelswijze.
De bal ligt nu bij het al dan niet uitvoeren hiervan
En dat kan nog lang duren

Ientje

Bericht door Ientje » 09 feb 2024, 16:04

Hoe is het met Karel?

Lise

Bericht door Lise » 09 feb 2024, 18:46

Ientje schreef:
09 feb 2024, 16:02
Deze week in de kamer drie moties aangenomen
1 tegen de overnames vd dap,en door de giganten
2. Prijsplafond aan dierenartskosten
3 aansluiten gij regelgeving in het buitenland tegen deze handelswijze.
De bal ligt nu bij het al dan niet uitvoeren hiervan
En dat kan nog lang duren
Ik zat ook bij zo'n gigant (Anicura) en voelde me er totaal niet fijn bij en ben overgestapt naar een DA die geen lid is van de giga club. Tuurlijk is de rekening daar ook niet goedkoop, maar voel me een stuk beter behandelt. Ze denken echt mee.

Een voorbeeld: Twister laat ik niet meer enten, maar wil wel dat hij een jaarlijkse APK krijgt. Bij Anicura was het pushen om toch te enten en mocht ik betalen voor de APK. Deze DA doet de APK van Twister gratis, nadat Pepper en Cooper hun prikkie en controle hebben gehad. Deze DA heeft op zaterdagochtend gewoon spreekuur en dus betaal je geen extra weekendkosten.
Kortom wegwezen bij die zakkenvullende giganten.

Ientje

Bericht door Ientje » 09 feb 2024, 22:34

Hier zijn ze volgens mij inmiddels allemaaal aangesloten, en ikheb geen auto, en met een zieke hond heel ver moeten reizen is niet fijn.

Marga.

Bericht door Marga. » 10 feb 2024, 10:20

Ientje schreef:
09 feb 2024, 22:34
Hier zijn ze volgens mij inmiddels allemaaal aangesloten, en ikheb geen auto, en met een zieke hond heel ver moeten reizen is niet fijn.
Klopt, dat is hier net zo.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 10 feb 2024, 22:14

Ientje schreef:
09 feb 2024, 16:04
Hoe is het met Karel?
Het gaat nog niet goed met Karel :love
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 12 feb 2024, 09:21

Ach arme Karel, ik hoop dat hij toch snel opknapt.

Ientje

Bericht door Ientje » 12 feb 2024, 13:05

Och wat sneu, wat denk je dat er aan de hand is, als je het wilt vertellen natuurlijk.

Yvonne

Bericht door Yvonne » 15 feb 2024, 07:09

Ja niet normaal. Ieder moet zijn brood verdienen, maar ik hoor het van iedereen dat het niet normaal is.
De medicijnen en zalfjes ook.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 15 feb 2024, 20:55

Ientje schreef:
12 feb 2024, 13:05
Och wat sneu, wat denk je dat er aan de hand is, als je het wilt vertellen natuurlijk.

Ik weet het niet wat er aan de hand is, en de dierenarts ook niet. Na het weekend dierenartsbezoek is Karel zichzelf niet meer. :cry :love

:geenidee
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 16 feb 2024, 09:30

Ohhh wat vervelend , vooral omdat je niet weet wat er aan de hand is
Knufff voor Kareltje en sterkte voor jou :blommetje
Afbeelding

KristaTenBrinke

Bericht door KristaTenBrinke » 16 feb 2024, 09:42

Ik heb zelf een aantal keer gebruik gemaakt van een online dierenarts. In mijn geval was dat dierenkliniekonline.com. Dan stuur je een filmpje van het probleem en wat uitleg via whatsapp en krijg je antwoord terug binnen no-time. Dan weet je ten eerste of het echt nodig is om naar je spoedarts toe te gaan en dus hoge kosten te hebben en als het mogelijk is krijg je ook advies over een product dat je zelf kunt kopen zonder dierenarts om je zieke hond of kat te helpen. Het is uiteraard niet net zo goed als een gewone dierenarts en kan echt niet altijd de oplossing zijn. Maar in heel veel gevallen lijkt het mij wel heel nuttig te zijn. In elk geval heel veel goedkoper dan een spoedarts.

Lise

Bericht door Lise » 16 feb 2024, 09:48

KristaTenBrinke schreef:
16 feb 2024, 09:42
Ik heb zelf een aantal keer gebruik gemaakt van een online dierenarts. In mijn geval was dat dierenkliniekonline.com. Dan stuur je een filmpje van het probleem en wat uitleg via whatsapp en krijg je antwoord terug binnen no-time. Dan weet je ten eerste of het echt nodig is om naar je spoedarts toe te gaan en dus hoge kosten te hebben en als het mogelijk is krijg je ook advies over een product dat je zelf kunt kopen zonder dierenarts om je zieke hond of kat te helpen. Het is uiteraard niet net zo goed als een gewone dierenarts en kan echt niet altijd de oplossing zijn. Maar in heel veel gevallen lijkt het mij wel heel nuttig te zijn. In elk geval heel veel goedkoper dan een spoedarts.
Hey Krista, ik zie dat je nieuw bent op het forum.
Welkom en super dat je meteen een reactie plaatst.

Truus

Bericht door Truus » 16 feb 2024, 16:07

Jo-Anne schreef:
15 feb 2024, 20:55
Ientje schreef:
12 feb 2024, 13:05

Ik weet het niet wat er aan de hand is, en de dierenarts ook niet. Na het weekend dierenartsbezoek is Karel zichzelf niet meer. :cry :love

:geenidee
Wat vervelend is dat als ze niet weten wat er aan de hand.
Kareltje moet toch ergens last van hebben anders ga je niet na de Da toe
Betrschap Kareltje :love
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 17 feb 2024, 11:25

Jo-Anne schreef:
04 feb 2024, 16:55

Dat deed zijn nichtje ook vandaag,
Luna begint ook staar te krijgen op haar ogen.

Medicijnen moet je eens via de huisarts of apotheek proberen, ik weet dat mijn zoon voor Fidel medicijnen nodig had en toen heeft zijn vriendin ( is huisarts) de pillen voorgeschreven en toen kostte het hem bijna niks.
Afbeelding

Plaats reactie