Wat een drama, gewassen

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Plaats reactie
Ientje

Wat een drama, gewassen

Bericht door Ientje » 18 mar 2024, 14:45

Afgelopen zaterdag Diki op tafel gehad, om een stukje te knippen, ik doe het nu iedere 2 a 3 weken en ben dan met een half uur tot drie kwartier klaar. Maar oh wat is ze smoezelig, haren blijven aan elkaar plakken in dikke plukken. Buikharen zijn een stuk donkerder dan de rug en dat is dus vuil. :cry kortom ik krijg haar nooit meer netjes. En ik kan daar toch van genieten van een net hondje,

De zon schijnt hier :relax , heerlijk weer, vanmorgen erop uit geweest, jaja, naar de huisarts en de bakker en Diki was mee, dus genoeg prikkels gehad al is het dan niet in een veel fijner bos, dat komt woensdag wel weer.

Dus gekozen voor de douche. Maar oh wat is dat een drama vindt Diki :run . Ik ben een kwartier bezig, maar meer om haar overal vandaan te vissen dan om haar in te zepen en uit te spoelen. Wat een snelheid zit er in dat kleine glibber lijfje,
Ik sta dan in het douchehok, met het deurtje dicht, dat is zo,n 90 vierkante cm, , mijn hak , jawel met die zere achillespees, tegen het deurtje aan, want anders is ze er zo doorheen. Op de grond een rubberen mat met gaatjes tegen het uitglijden.

Eerst met lekker warm water haar nat maken, en dan begint het feest, jammeren, worstelen, jammeren en even stilstaan en weer jammeren. Daarna de shampoo, met een hand een beetje verdelen over het lijf, de andere hand houdt haar vast. Vervolgens met die ene hand zoveel mogelijk de shampoo in masseren. Jammeren. Schuimen doet het niet, want het haar is veel te vies. Dus spoelen, jammeren, worstelen, weer inzepen en nu schuimt het wel een beetje. Weer uitspoelen, jammeren, worstelen. Al die tijd sta ik dus op mijn kop, diki tussen mijn benen weg te halen en voor mij te zettten. Ik heb dan ook niet al te veel,kleding aan :aaiaiai

Daarna de haren uitknijpen om zoveel mogelijk water in het douchehok te houden voor ik het deurtje open doe.. Ai, vertgeten een kleedje neer te leggen, dus schudden en schudden en schudden en schudden op de gladde vloer, de,pootjes gingen alle kanten op. Maar de ruimte is kletsnat, de vloer nu ook, de wc en muren en deur ook.
Handdoek over diki heen gelegd en met een andere handdoek de ruimte afgedroogd, gelijk weer mooi schoon hoop ik. Kletsnatte handdoek vd grond opgeraapt, want daar was diki inmiddels onderuit. Volgende handdoek, diki verder afgedroogd.
Mijzelf afgedroogd met weer een andere handdoek en me aangekleed, mijn sokken lukten niet, want de vloer nat, mijn voeten dus ook.

Diki in de volgende handdoek gerold en met Diki en mijn sokken onder mijn arm naar beneden,

Diki Op de bank gezet en nog een keer gewreven met de handdoek. Daarna een beetje gefohnd, dat vindt ze dan wel weer oke. Tot aan haar oren want die moeten gewoon opdrogen....vindt Diki dan he.

En nu, nu ligt ze zo lief naast me op de bank , onder weer een schone handdoek.

Ik heb heel veel handdoeken :lol . Maar snappen jullie u dat diki nooit zelf naar hoven gaat?

Ik zou zo graag bij iemand willen proberen of ze een baby badje accepteert. De gootsteen is vreselijk. ALARM ERUIT WEG HIER, en dan is nog niet eens de kraan aan. Ben zo bang dat ze dan een pootje breekt. Babybadje aanschaffen op een standaard, zo waste ik vroeger de hondenklantjes van mijn bedrijfje. Maar als dat ook deze ellende is, is het zo zonde van het geld,

Ientje

Re: Wat een drama, gewassen

Bericht door Ientje » 18 mar 2024, 14:47

Afbeelding

Wat is ze toch lief he........ :peeshees

Ientje

Bericht door Ientje » 19 mar 2024, 14:52

Maar nu is ze zo.
Afbeelding

En zo.

Afbeelding

Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 19 mar 2024, 16:14

Wat een verhaal maar je het toch maar voorelkaar gekregen.
Lieve diki :love :loveheart wat zie er prachtig uit en het vrouwtje heeft je erg moor gemaakt.
Mooie foto,s Ientje
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 19 mar 2024, 23:01

Liefffff :loveheart :love :wow
Mooi is ze weer hoor.
Kun je niet op marktplaats een babybadje kopen, misschien niet zo duur?
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 20 mar 2024, 09:12

Wat een gedoe maar ze is in ieder geval weer schoon.
Idd even op Marktplaats naar een badje kijken.

Plaats reactie