Controle

Help mijn hond is ziek! Voor gezondheidskwesties en behandelmethoden. Bij twijfel altijd naar de dierenarts!
Plaats reactie
Ientje

Controle

Bericht door Ientje » 01 aug 2024, 12:42

Diki, had las vd a***lklieren. Was best lang geleden. Op naar de da. Mijn da was op vakantie dus een vervanger. Een man!
Heel aardig, maakte eerst rustig kennis met diki. Had alle tijd, wat een verschil deze praktijk. Wat goed dat ik overstapte een paar maanden geleden.

Alles gecontroleerd. Geen pijnreactie in de buik. Een keer een klein smakje. Voorpoot gecontroleerd, heel soms zie ik een klein mankje als ze vd bank springt. Maar vanmorgen liep ze te zweven, zal je altijd zien. Maar alles gecontroleerd, geen piepje of wat dan ook. Ook niet mank daarna.

Een oor met beetje oorsmeer, ze zit soms met een poot in haar oor te wroeten, oorcleaner voor een paar dagen meegekregen. Maar geen ontsteking.

Maaaar ze is een pond te zwaar. :cry :ffedenken :surprised dat wordt lijnen. Assistente vroeg hoeveel krijgt ze. Ik zei een ons.......vraagt ze....is dat 100 gram toch......tja waar blijft ons onderwijs. :lol

Kortom het gaat goed.
Cerenia is inmiddels afgebouwd van een hele naar een halve naar een kwart. :goedzo

Ientje

Re: Controle

Bericht door Ientje » 01 aug 2024, 12:43

En oh ja, a***lklieren waren overvol, maar niet ontstoken.

Marga.

Bericht door Marga. » 02 aug 2024, 08:17

Gelukkig geen grote dingen maar allemaal klachten waar je makkelijk iets tegen kunt doen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 02 aug 2024, 16:36

Goed nieuws! nog maar een kwart Cerenia nu :goedzo
hihihi ja ja Ien 100 gram is een ons dus je moest helpen :gniffel

Joh te zwaar, Kareltje was ook een pond "gegroeid" zoals mijn moeder altijd zegt :lol

Helpt die oorcleaner, gaan ze daar niet vreselijk hun koppie van schudden? :geenidee
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 02 aug 2024, 17:59

Oei de cleaner nog niet geprobeerd, ik ga morgen beginnen. Ja zal best schudden worden, maar dan komt propje er hopelijk uit.
Een pond op 7,5 kg is best veel vind ik. Ze krijgt een hangbuik. Ribben zijn nog goed te voelen hoor.

Corrie

Bericht door Corrie » 02 aug 2024, 19:45

Wat fijn toch zo'n dierenarts, best wel goed nieuws toch
Oortje zal ook wel gauw goedkomen :ok
Een pond te zwaar, het is haar niet aan te zien
Vind het een mooi gewicht voor Diki :relax
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 04 aug 2024, 08:13

Verdikkie gisteravond overgegeven. Heb ik de anti braak dus te ver afgebouwd? Of gewoon door de warmte niet lekker? Gelukkig wilde ze daarna wel weer wat eten zodat ik er een pilletje in kon doen. Want niet eten, is geen pil, is lege maag, is nog misselijker enzv. Hoop dat het hierbij blijft. Vanmorgen ook weer een klein beetje gegeten. En netje gepoept, hoewel wat lichter van kleur.... :geenidee :ffedenken

Vrijdag een doos herrmanns natvoer, zakjes opengemaakt, er waren drie zakjes kapot. Wat een stank. De rest goed afgewassen, allemaal,goed op geduwd en geen prut eruit, ze zal daar toen niet ziek van zijn? Zakje dat ik openmaakte was volgens mij echt dicht en de inhoud rook ook goed.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 05 aug 2024, 10:33

Ientje schreef:
04 aug 2024, 08:13
Verdikkie gisteravond overgegeven. Heb ik de anti braak dus te ver afgebouwd? Of gewoon door de warmte niet lekker? Gelukkig wilde ze daarna wel weer wat eten zodat ik er een pilletje in kon doen. Want niet eten, is geen pil, is lege maag, is nog misselijker enzv. Hoop dat het hierbij blijft. Vanmorgen ook weer een klein beetje gegeten. En netje gepoept, hoewel wat lichter van kleur.... :geenidee :ffedenken

Vrijdag een doos herrmanns natvoer, zakjes opengemaakt, er waren drie zakjes kapot. Wat een stank. De rest goed afgewassen, allemaal,goed op geduwd en geen prut eruit, ze zal daar toen niet ziek van zijn? Zakje dat ik openmaakte was volgens mij echt dicht en de inhoud rook ook goed.
Hoe gaat het nu met Diki?
Weer meer als kwart Cerenia nodig :geenidee
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 05 aug 2024, 11:29

Gaat weer goed, kennelijk was een kwart cerenia toch te weinig, baal er wel van,

Truus

Bericht door Truus » 06 aug 2024, 13:09

Fijn dat het nu weer goed ga met diki :love
Afbeelding

Plaats reactie