Nieuwsgierige Lotus/ Vlooienmiddel?

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Plaats reactie
Marga.

Nieuwsgierige Lotus/ Vlooienmiddel?

Bericht door Marga. » 10 jul 2024, 09:51

Lotus had een teek, de derde al, eigen fout ze krijgt Stronghold en dit blijkt niet tegen teken te werken, dus even niet het bos in.
Ik was druk bezig om de teek onder Lotus haar kin te pakken te krijgen toen mij het verschil in gedrag tot Mowgli opviel.
Mowgli ging er rustig voor zitten en deed als het nodig was ook haar poot nog voor je optillen, één en al medewerking.
En dan Lotus, een teek zei je, laat eens kijken, ga eens weg met dat ding. Heb ik de teek bijna te pakken trekt ze haar kop weer weg, kan ik opnieuw beginnen om dat onding tussen het haar te vinden.
En ze wil echt alles zien wat ik doe, dus om in mijn eentje een teek bij Lotus te verwijderen is bijna niet mogelijk en ik ben er zeker een tijdje mee bezig.
Achteraf kan ik er om lachen :lol maar op het moment dat ik de teek wil verwijderen is het behoorlijk frustrerend. :aaiaiai

Afbeelding
Mowgli de rust zelve.

Afbeelding
En de kleine nieuwsgierige Lotus.

Ientje

Re: Nieuwsgierige Lotus.

Bericht door Ientje » 10 jul 2024, 10:58

Maar toch gelukt, dat is wel fijn. Goed gedaan.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 10 jul 2024, 11:02

:gniffel :gniffel

Ik herken dit zo goed.

Het bewegen als je dit wilt doen. Pffff deze sjoe hier kan er ook wat van hoor.
Ik had ooit een herder best wel druk, nou ja enthousiast beest :zonkiss maar die had zoveel geduld met dit soort dingen.
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 10 jul 2024, 11:51

Gelukt Marga goed gedaan
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 10 jul 2024, 12:48

Ientje schreef:
10 jul 2024, 10:58
Maar toch gelukt, dat is wel fijn. Goed gedaan.
Gelukkig wel, die ondieren.

Marga.

Bericht door Marga. » 10 jul 2024, 12:51

Jo-Anne schreef:
10 jul 2024, 11:02
:gniffel :gniffel

Ik herken dit zo goed.

Het bewegen als je dit wilt doen. Pffff deze sjoe hier kan er ook wat van hoor.
Ik had ooit een herder best wel druk, nou ja enthousiast beest :zonkiss maar die had zoveel geduld met dit soort dingen.
De teek is op een klein lichaampje ook moeilijker te ontdekken en vast te grijpen als bij een grote hond.
Wat ze beiden wel graag willen is het beestje bekijken wat ik van ze afgeplukt heb, de teek moet van alle kanten besnuffeld worden.

Marga.

Bericht door Marga. » 10 jul 2024, 12:52

Truus schreef:
10 jul 2024, 11:51
Gelukt Marga goed gedaan
Hopelijk de laatste dit jaar.

Marga.

Bericht door Marga. » 03 aug 2024, 10:31

Ik heb geen teken meer gezien op Lotus dus de Bravecto werkt wel goed.

Truus

Bericht door Truus » 03 aug 2024, 17:52

Dat is fijn voor Lotus Marga
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 aug 2024, 15:05

Marga. schreef:
03 aug 2024, 10:31
Gaat het nog steeds goed met Lotus en de Bravecto?
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 23 aug 2024, 08:18

Jo-Anne schreef:
22 aug 2024, 15:05
Marga. schreef:
Lotus heeft een allergische reactie op de Bravecto gehad dus ze mag het niet meer hebben, hetzelfde geld voor Nemo ook hij kreeg een allergische reactie.
Lotus ging spugen en was ziek en Nemo kreeg een huidreactie, het haar in zijn nek viel uit en hij kreeg daar wondjes en hij werd gek van de jeuk.
Het gaat gelukkig met beiden weer goed maar geen gif vlooiendruppels meer voor ze, ze gaan over op iets natuurlijks.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 23 aug 2024, 08:50

Marga. schreef:
23 aug 2024, 08:18
Jo-Anne schreef:
Marga. schreef:
Lotus heeft een allergische reactie op de Bravecto gehad dus ze mag het niet meer hebben, hetzelfde geld voor Nemo ook hij kreeg een allergische reactie.
Lotus ging spugen en was ziek en Nemo kreeg een huidreactie, het haar in zijn nek viel uit en hij kreeg daar wondjes en hij werd gek van de jeuk.
Het gaat gelukkig met beiden weer goed maar geen gif vlooiendruppels meer voor ze, ze gaan over op iets natuurlijks.
Ai wat vervelend nou zo`n allergische reactie blehhh.

Wat voor natuurlijk middel gaan ze krijgen?

:dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 23 aug 2024, 18:17

Jaren de bodyguard gedruppeld. Nooit een vlo, zeer zeiden een teek in het voorseizoen als ik nog niet gedruppeld had. . Gisteren een vies hondje tegen gekomen, kapot gebeten . Vanmiddag een vlo gevonden. Meteen kussen en kleedjes in de was op 60 graden. Bodyguard, gedruppeld, was ook weer de tijd, de shampoo en de omgevingsspray besteld, komt morgen. De lig plekjes onder de bank heb ik met melaflon gesprayd. Het ruikt hier heftig naar eth. Olie. De melaflon is ,,natuurlijk,, maar doodt ook. Duimen jullie voor ons. Diki inmiddels al tig x gecontroleerd en niets meer gevonden. Die vlo was ook niet erg levendig en erg snel dood. Oh ik baal zo.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 aug 2024, 08:26

Jo-Anne schreef:
23 aug 2024, 08:50
Marga. schreef:
23 aug 2024, 08:18
Jo-Anne schreef:

Ai wat vervelend nou zo`n allergische reactie blehhh.

Wat voor natuurlijk middel gaan ze krijgen?

:dogpet
Ik zit te denken aan Bodyguard maar ben hier nog niet 100% zeker van.

Marga.

Bericht door Marga. » 24 aug 2024, 08:28

Ientje schreef:
23 aug 2024, 18:17
Jaren de bodyguard gedruppeld. Nooit een vlo, zeer zeiden een teek in het voorseizoen als ik nog niet gedruppeld had. . Gisteren een vies hondje tegen gekomen, kapot gebeten . Vanmiddag een vlo gevonden. Meteen kussen en kleedjes in de was op 60 graden. Bodyguard, gedruppeld, was ook weer de tijd, de shampoo en de omgevingsspray besteld, komt morgen. De lig plekjes onder de bank heb ik met melaflon gesprayd. Het ruikt hier heftig naar eth. Olie. De melaflon is ,,natuurlijk,, maar doodt ook. Duimen jullie voor ons. Diki inmiddels al tig x gecontroleerd en niets meer gevonden. Die vlo was ook niet erg levendig en erg snel dood. Oh ik baal zo.
Ik hoop dat het bij één vlo blijft. Daar ben ik wel bang voor bij natuurlijke middelen, vlooien maar je moet toch iets. :geenidee

Ientje

Re: Nieuwsgierige Lotus/ Vlooienmiddel?

Bericht door Ientje » 24 aug 2024, 11:36

Inmiddels diki geknipt, niets maar dan ook niets gevonden, huis gezogen, zak ingesprayd met melaflon. Zometeen komt de shampoo en dan gaat ze in bad, arme diki. Maar met haar buik ellende durf ik eeht geen gif te gebruiken of het moet heel erg nodig zijn. En dan wordt het een bandje, maar welke? Druppels gaan het bloed in, dat vind ik eng.

Ientje

Bericht door Ientje » 24 aug 2024, 16:12

Tante betje(diki) is gewassen en ook nu niets gezien, shampoo moest intrekken, en op een lichte hond zie je dan vlooien, als ze er zijn als donkere vlekjes, helemaal niets. Laat het bij die van gisteren blijven. :cool
Ik heb het uitgevonden. Het ,krukje van mijn ma voor onder de douches gebruikt, rubberen matje ervoor. Met mijn voet deurtje dichthouden (douchhokje is iets van 85x85 cm)en toen twee handen vrij om te soppen. En diki heeft voor het eerst niet staan jammeren. :goedzo
Vanmorgen voor de wandeling weer alle ligplekken in gesprayd, ook de bank, de kieren en zo.. morgen nog een keer. :aaiaiai

NU opdrogen want voor fohnen vind ik het te warm. Hooguit is ze bij de laatste wandeling niet 100% droog, dat is dan niet zo erg. Ik hoop niet dat het dan regent dan is ze weer vies,

Corrie

Bericht door Corrie » 25 aug 2024, 13:23

Ik hou het dan maar gewoon bij Adventix
Merk niet dat ze er last van hebben en krijgen het al 13 jaar , de cavaliertjes toen ook
Geef ze trouwens de 5 -6 wintermaanden niets :hondjeee
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 26 aug 2024, 12:36

Ientje schreef:
24 aug 2024, 16:12
Tante betje(diki) is gewassen en ook nu niets gezien, shampoo moest intrekken, en op een lichte hond zie je dan vlooien, als ze er zijn als donkere vlekjes, helemaal niets. Laat het bij die van gisteren blijven. :cool
Ik heb het uitgevonden. Het ,krukje van mijn ma voor onder de douches gebruikt, rubberen matje ervoor. Met mijn voet deurtje dichthouden (douchhokje is iets van 85x85 cm)en toen twee handen vrij om te soppen. En diki heeft voor het eerst niet staan jammeren. :goedzo
Vanmorgen voor de wandeling weer alle ligplekken in gesprayd, ook de bank, de kieren en zo.. morgen nog een keer. :aaiaiai

NU opdrogen want voor fohnen vind ik het te warm. Hooguit is ze bij de laatste wandeling niet 100% droog, dat is dan niet zo erg. Ik hoop niet dat het dan regent dan is ze weer vies,
Je bent er maar druk mee.

Marga.

Bericht door Marga. » 26 aug 2024, 12:42

Corrie schreef:
25 aug 2024, 13:23
Ik hou het dan maar gewoon bij Adventix
Merk niet dat ze er last van hebben en krijgen het al 13 jaar , de cavaliertjes toen ook
Geef ze trouwens de 5 -6 wintermaanden niets :hondjeee
Dat kan ik mij goed voorstellen, als ze er verder geen last van ondervinden waarom dan ook wisselen.
Ik was ook tevreden over Advantage dit werkt helaas alleen tegen vlooien. Misschien dat ik hier ook wel weer op overstap en dan in combinatie met schapenvetbonbons met knoflook tegen teken.
Ik ben er dus nog niet helemaal over uit.

Plaats reactie