Tuigje

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Plaats reactie
Ientje

Tuigje

Bericht door Ientje » 01 nov 2024, 17:00

Eindelijk wil diki aan een y tuigje lopen. Ik had nog een perfect fit tuigje,,lekker zacht en het past ook nog......dacht ik. En een y tuig is altijd beter, zeker nu ze last heeft van naar schouders
Wat ze met haar borsttuig van aliexpress(echt waar, het enige wat goed zat) nooit gedaan heeft, heeft ze met dit professionele tuig in twee dagen voor elkaar, ze trekt zo een voorpoot eruit. En dan bengelt de rest van het tuig om haar nek heen. En strakker kan ik het niet stellen, dan snoert het,

Wat is wijsheid, weer de enorme tocht op zoek naar een tuigje, of haar oude borsttuigje weer..

Ik heb haar gisteren een xs gepast van een vriendin, van justfordogs, mooi tuig, maar te wijd om de borst heen, en een maat kleiner past dan denk ik niet.
Gezien bij medpets het woollywolf tuig, 5 punten te verstellen, maar een schuifje zit aan de onderkant, lijkt me niet fijn liggen, wel een erg mooi tuig.
Copenhagentuig heb ik hier, is zo vreselijk stug.

Dus opnieuw mijn vraag, wat hebben jullie honden en welke maat, diki,s nek is 32 haar borst achter voorpoten 48 cm.

Lise

Re: Tuigje

Bericht door Lise » 02 nov 2024, 08:16

Mijn mannen dragen Treponti tuigjes.

Marga.

Bericht door Marga. » 02 nov 2024, 08:23

Lotus draagt een Puppia harnasje en een merkloze van de Zooplus met die van Puppia is het ook een gedoe met de maat. Ik heb hier twee de zelfde liggen, een S en een M, de een te klein de ander te groot. :geenidee

Ientje

Bericht door Ientje » 02 nov 2024, 08:42

Fijn heb ik weer wat te googlen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 03 nov 2024, 10:55

Karel heeft al 15 jaar hetzelfde instaptuig, een geweldig tuigje! :woefwoef
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 04 nov 2024, 08:41

Ik had altijd deze tuigjes voor Lotus en Balou, voor Lotus in het roze. Ik was er echt heel tevreden over totdat Lotus ineens begint te hoesten als ze het tuigje om heeft. Het tuigje drukt op de luchtpijp en dit geeft irritatie maar ze heeft hem jaren zonder problemen gedragen. Sindsdien is het niet makkelijk om een goed zittend tuig voor Lotus te vinden. Die van Puppia zit het beste maar als ze te hard trekt gaat ze ook bij die hoesten alleen minder snel als bij de andere.

Afbeelding

Plaats reactie