https://regiopurmerend.nl/2025/01/15/pu ... bezitters/
Ik zet het hier ook neer. Net gelezen.
Jardn geleden.
Mijn spets kreeg 2 x nylabone. Bij een kluif poepte hij een twee weken prachtig rode stukjes nylabone.
Met een ander bot beet hij een gezonde en grote kies dwars doormidden. Gevolg dierenarts, wortel verwijderen. Pijn en ongemak. Gelukkig bestond evidensia nog niet. Dus de kosten waren te overzien.
De kluiven kocht ik bij de stand van nylabone op de show. Dus dan denk je een goed advies te krijgen. Niet dus.
Dit alles is jaren geleden hoor. Maar ik las dit stukje en dacht er weer aan.
Sindsdien laat ik nooit meer een hond alleen met welk kauwmateriaal dan ook.
Kijk uit en let op
Re: Kijk uit en let op
Ik heb het stuk gelezen, ik hoop dat de pup weer opknapt.
Hier hebben de honden ook wel een nylabone gehad maar ze konden er weinig mee en vonden het ook maar niets.
In der tijd nog onwetend gaf ik Mowgli ook wel van die grote botten met vlees er aan.
Het is gelukkig altijd goed gegaan maar dit zal ik nu ook nooit meer geven omdat dit ook voor een darmafsluiting kan zorgen.
Lotus krijgt alleen huid en ook alleen als ik er bij zit, dan kan ik de slappe verbeten huidvellen af knippen voor dat Lotus het los heeft en op kan eten.
Misschien kan dit helemaal geen kwaad maar Lotus is een schrokop dus ik doe dit zodat ze zich er niet in kan verslikken.
Hier hebben de honden ook wel een nylabone gehad maar ze konden er weinig mee en vonden het ook maar niets.
In der tijd nog onwetend gaf ik Mowgli ook wel van die grote botten met vlees er aan.
Het is gelukkig altijd goed gegaan maar dit zal ik nu ook nooit meer geven omdat dit ook voor een darmafsluiting kan zorgen.
Lotus krijgt alleen huid en ook alleen als ik er bij zit, dan kan ik de slappe verbeten huidvellen af knippen voor dat Lotus het los heeft en op kan eten.
Misschien kan dit helemaal geen kwaad maar Lotus is een schrokop dus ik doe dit zodat ze zich er niet in kan verslikken.
Re: Kijk uit en let op
Ik ben al een hele tijd geleden gestopt met al het kauwmateriaal. Mijn herder kreeg van die gedroogde plakken huid, die witte. Darmverstopping als gevolg. Hele stukken bleven "hangen" wat was dat beest ziek. Wat is het alternatief om te geven,ik weet het niet.Ientje schreef: ↑16 jan 2025, 15:33https://regiopurmerend.nl/2025/01/15/pu ... bezitters/
Ik zet het hier ook neer. Net gelezen.
Jardn geleden.
Mijn spets kreeg 2 x nylabone. Bij een kluif poepte hij een twee weken prachtig rode stukjes nylabone.
Met een ander bot beet hij een gezonde en grote kies dwars doormidden. Gelukkig bestond evidensia nog niet. Dus de kosten waren te overzien.![]()
De kluiven kocht ik bij de stand van nylabone op de show. Dus dan denk je een goed advies te krijgen. Niet dus.
Dit alles is jaren geleden hoor. Maar ik las dit stukje en dacht er weer aan.
Sindsdien laat ik nooit meer een hond alleen met welk kauwmateriaal dan ook.