Tandje los...?
Tandje los...?
Ik zag tussen twee ondertandje wat donkers zitten. Zette mijn nagel erop, dacht tandsteen? En nu beweegt dat tandje. Ik in de stress. Morgen moest ik voor controle nog urine brengen dus net gebeld, ze kijken er gelijk naar. In al mijn zwartkijkerij zie ik haar hele ondergebit al weg. En alles ziet er verder zo keurig uit.
Re: Tandje los...?
Ientje schreef: ↑10 apr 2025, 20:25Ik zag tussen twee ondertandje wat donkers zitten. Zette mijn nagel erop, dacht tandsteen? En nu beweegt dat tandje. Ik in de stress. Morgen moest ik voor controle nog urine brengen dus net gebeld, ze kijken er gelijk naar. In al mijn zwartkijkerij zie ik haar hele ondergebit al weg. En alles ziet er verder zo keurig uit.
Komt vast goed. Bewoog het tandje echt, en zit het donkere er nog op? of had je dat eraf kunnen halen

We zitten klaar om te vertrekken. Urine opgevangen, in drie keer, want iedere keer als ik het platte bakje onder haar hield stond ze op. Maar genoeg op kunnen vangen.
Zwart zit er nog op, lijkt mij een rot plekje. Maar zit precies tussen twee tandjes, dus misschien twee randjes trekken. Jullie horen het over een paar uur.
Zwart zit er nog op, lijkt mij een rot plekje. Maar zit precies tussen twee tandjes, dus misschien twee randjes trekken. Jullie horen het over een paar uur.
Tandje wordt as donderdag verwijderd en dan ook gelijk alles nagelopen. Hopelijk blijft het bij een. Tandsteen is het niet, dat is er amper.
Urine was helemaal goed.
Urine was helemaal goed.
Ik zie geen holte. Maar kan...
Dat het los zit, wiebelt, dat ze er ook wel wat last van zal hebben. Hoe het komt? Geen idee, niet door tandsteen want dat zit niet op de tandjes. Ik mocht nu even snel tussendoor. Volgende week wordt er uitgebreid gekeken of er meer los zitten. Paar weken terug struikelde ze over een tak en viel op haar snoet, vraag me af of dat de oorzaak kan zijn.
Ja dat kan wel de oorzaak zijn het is een ondertandje, dan moet die tak met een vaart daar tegen aangekomen zijn.Ientje schreef: ↑11 apr 2025, 18:14Dat het los zit, wiebelt, dat ze er ook wel wat last van zal hebben. Hoe het komt? Geen idee, niet door tandsteen want dat zit niet op de tandjes. Ik mocht nu even snel tussendoor. Volgende week wordt er uitgebreid gekeken of er meer los zitten. Paar weken terug struikelde ze over een tak en viel op haar snoet, vraag me af of dat de oorzaak kan zijn.
Maar heeft ze er echt last van dan, schuurt ze met haar koppie over de grond ect.

Nee ze schuurt niet, maar ik zie wel dat als ze een brokje aanneemt ze dat bewust met de andere kant pakt. Valt me nu pas,op hoor, nu let ik beter op.
Ze heeft haar zomerlook weer, morgen even wassen en dan is ze weer netjes, ze is zo goor en smoezelig. Met deze temperatuur kan ze weer naar buiten als haar vetlaagje even minder is, denk dat ik de anti vlo shampoo gebruik, dan hoop,ik,dat er bij de da geen vlootjes op jaar springen, altijd een risico.
Ze heeft haar zomerlook weer, morgen even wassen en dan is ze weer netjes, ze is zo goor en smoezelig. Met deze temperatuur kan ze weer naar buiten als haar vetlaagje even minder is, denk dat ik de anti vlo shampoo gebruik, dan hoop,ik,dat er bij de da geen vlootjes op jaar springen, altijd een risico.
Hier gelukkig nog geen vlooien of teek bij de dames
Zal ze volgende week toch ook maar behandelen met Advantix
Wat jammer dat het tandje los zit bij Diki ze zal er idd wel last van hebben met eten
Zal ze volgende week toch ook maar behandelen met Advantix
Wat jammer dat het tandje los zit bij Diki ze zal er idd wel last van hebben met eten

Hier ook geen vlooien hoor. Teken heb ik er een van gezien die kuieren over diki,s koppie.
Soms groeit zo`n tandje wel weer eens vast.Ientje schreef: ↑11 apr 2025, 18:14Dat het los zit, wiebelt, dat ze er ook wel wat last van zal hebben. Hoe het komt? Geen idee, niet door tandsteen want dat zit niet op de tandjes. Ik mocht nu even snel tussendoor. Volgende week wordt er uitgebreid gekeken of er meer los zitten. Paar weken terug struikelde ze over een tak en viel op haar snoet, vraag me af of dat de oorzaak kan zijn.
Je hebt het over een tandje, geen kiesje toch?

Nee een snijtandje. Zou het? Ga ik navragen voor ze onder zeil gaat donderdag.
Met een lijstje vragen gaan we zo naar de da. Nuchter, ze kijkt me zo zielig aan,
Ik ben zenuwachtig.
Ik ben zenuwachtig.
Sterkte vandaag, ik hoop dat het bij dit ene tandje blijft.
Ik ook. Maar ben er bang voor. Ze is nu bij de dap.
Diki is thuis. Opluchting bij mij. Twee kleine snijtanden maar ook eeen kiesje aan de linker kant. Kiesje zat ook los, geen wortel al meer. Daar moet ze pijn aan hebben gehad. Niets van gemerkt. Wat zijn honden toch hard. Wel merkte ik dat ze vaak bij haar linker oor krabbelde, wellicht was dat voor de kies?
Nu drie dagen traumadol tegen pijn, kijken hoeveel ze nodig heeft. Ze heeft een ab spuit gehad. Eten mag gewoon.
Blij dat ze thuis is. Plassen wilde ze nog niet, alleen maar naar huis....,,
En daar sprong ze gelijk op de bank.
Blauwe lap ligt erop, ze moet warm blijven,

Nog wel een beetje zielig,
Nu drie dagen traumadol tegen pijn, kijken hoeveel ze nodig heeft. Ze heeft een ab spuit gehad. Eten mag gewoon.
Blij dat ze thuis is. Plassen wilde ze nog niet, alleen maar naar huis....,,
En daar sprong ze gelijk op de bank.
Blauwe lap ligt erop, ze moet warm blijven,

Nog wel een beetje zielig,
Fijn dat het achter de rug is en het meegevallen is. Diki zal zich morgen wel een stuk beter voelen.
Sterkte voor jullie beiden.
Sterkte voor jullie beiden.