Ja voor misselijkheid. En nu krijgt ze omezaprol een maagzuurremmer , of dat helpt is afwachten. Alle misselijkheidspillen werken op het braakcentrum in de hersenen, en dat is dus nu not done. Het is afwachten hoe het verder gaat.Jo-Anne schreef: ↑13 nov 2025, 08:27Je gaat nu dus stoppen met de Cerenia?Ientje schreef: ↑12 nov 2025, 20:42Voor nu. De laatste uitslagen zijn ook goed. Nu stoppen, na afbouwen, vd cerenia. Heb ook bericht vd fabrikant of leverancier vd cerenia. Dit kunnen heel goed bijwerkingen zijn, die ook langere tijd na het innemen kunnen ontstaan. Als dit het is zouden de aanvalletjes minder moeten worden na stoppen. Vier Tot zes weken aankijken. Voor anti epileptica is nu geen enkele reden.
We wachten, toch behoorlijk opgelucht, af. Wordt vervolgd.
Maar Diki slikt dit toch met een reden, is er iets vervangends dan?
Heel raar, neurologisch?
Re: Heel raar, neurologisch?
Ik hoop dat de omeprazol gaat helpen.
Lotus krijgt dit ook ter bescherming van haar maag i.v.b. met de andere medicijnen die schade aan de maag kunnen geven.
Lotus krijgt dit ook ter bescherming van haar maag i.v.b. met de andere medicijnen die schade aan de maag kunnen geven.
Mag jij de omeprazol,blijvend geven? Ik moest destijds na een week stoppen,
Tot nu toe gaat het goed. Vannacht weer een keer kokhalzen, werd ik wakker van, maar niet spugen. En ze nam gelijk een brokje aan, dus ook niet misselijk.
Ze is aan het afkikken,
Tot nu toe gaat het goed. Vannacht weer een keer kokhalzen, werd ik wakker van, maar niet spugen. En ze nam gelijk een brokje aan, dus ook niet misselijk.
Ze is aan het afkikken,
Heeft de dierenarts dit geconstateerd dat de bijwerkingen het probleem kunnen zijn?Ientje schreef: ↑13 nov 2025, 09:56Ja voor misselijkheid. En nu krijgt ze omezaprol een maagzuurremmer , of dat helpt is afwachten. Alle misselijkheidspillen werken op het braakcentrum in de hersenen, en dat is dus nu not done. Het is afwachten hoe het verder gaat.Jo-Anne schreef: ↑13 nov 2025, 08:27Je gaat nu dus stoppen met de Cerenia?Ientje schreef: ↑12 nov 2025, 20:42Voor nu. De laatste uitslagen zijn ook goed. Nu stoppen, na afbouwen, vd cerenia. Heb ook bericht vd fabrikant of leverancier vd cerenia. Dit kunnen heel goed bijwerkingen zijn, die ook langere tijd na het innemen kunnen ontstaan. Als dit het is zouden de aanvalletjes minder moeten worden na stoppen. Vier Tot zes weken aankijken. Voor anti epileptica is nu geen enkele reden.
We wachten, toch behoorlijk opgelucht, af. Wordt vervolgd.
Maar Diki slikt dit toch met een reden, is er iets vervangends dan?

Ik ben er zelf mee gekomen, na heel wat gegoogled te hebben. En daarna heb ik contact opgenomen met de fabrikant en die bevestigt dat dit helaas mogelijk is. Of het het echt is, is afwachten. De fabrikant neemt over een aantal weken contact op hoe het gaat. Verbazingwekkend dat de fabrikant dit toegeeft. In ieder geval stapelt het medicijn en zal het geruime tijd duren , maar hoe lang? Voor het verdwenen is. Gisteren weer een aanval. Nu met beide voorpootjes trappelen, rug optrekken, na een minuut over. de acupunctuurdierenarts was er bij en ze was heel duidelijk dat dit geen epilepsie is.
Mijn dierenartsheeft zich hier ook in verdiept en staat er volledig achter. Zij heeft een bijwerkingenformulier op gestuurde naar de fabrikant, die vroeg daarom.
Het zou ooknog iets anders kunnen zijn. En dat heeft met gluten te maken. Dus we gaan ook opzoek naar glutenvrij en vetarme voeding, zonder kip en aardappel en zoete aardappel, en dat isheel lastig. Ik kom dan uit op geperste brok, en dat verdroeg ze als pup slecht.
Mijn dierenartsheeft zich hier ook in verdiept en staat er volledig achter. Zij heeft een bijwerkingenformulier op gestuurde naar de fabrikant, die vroeg daarom.
Het zou ooknog iets anders kunnen zijn. En dat heeft met gluten te maken. Dus we gaan ook opzoek naar glutenvrij en vetarme voeding, zonder kip en aardappel en zoete aardappel, en dat isheel lastig. Ik kom dan uit op geperste brok, en dat verdroeg ze als pup slecht.
Zit nu al ruim een uur met een spugende Diki, ze is zo misselijk.. nog 4 uur voor de da gebeld kan worden, zit er even doorheen, dit was te verwachten na het stoppen met de cerenia, maar zo zielig, buikvirusje? Kan altijd. Ze is er gevoelig voor.
Dank je Corrie, half 12 bij de da. Heb dierenambulance besteld. Met een spugende hond kan ik niemand vragen mij te brengen. Hele kamer stinkt inmiddels. Vloerbedekking zal ik nog mee aan de gang moeten.
We zijn thuis. Maag darm virus. Nu ook aan de dunne, slijm. Geen pijnreactie in de bovenbuik, dus hopelijk geen alvleesklier probleem nu.
Vannacht een pond afgevallen, van 8,1 naar 7,6 kg.
Spuit gehad, geen cerenia, maar metomotyl, we moesten iets. Die moet met 2 uur volledig werken. En tabletjes voor 4 dagen. Knapt ze niet op vandaag nog contact opnemen.
Spuit gehad, geen cerenia, maar metomotyl, we moesten iets. Die moet met 2 uur volledig werken. En tabletjes voor 4 dagen. Knapt ze niet op vandaag nog contact opnemen.
Nou toch allemaal hopelijk werkt dit medicijn nu voor haar. Diki zal wel doodop zijn, is niet niks.Ientje schreef: ↑28 nov 2025, 12:39We zijn thuis. Maag darm virus. Nu ook aan de dunne, slijm. Geen pijnreactie in de bovenbuik, dus hopelijk geen alvleesklier probleem nu.
Dus nog steeds van de Cerenia af, heeft ze nog tremors gehad

Ze eet, minimaal. Toen de spuit na zes uur uitgewerkt was, plofte ze weer in elkaar, maar na het eerste pilletje kwam ze weer wat bij, ze is nog lang niet goed ligt eigenlijk alleen maar. Ben ook niet meer buiten geweest op een keer plassen bij het veldje na, de tuin is toch heel fijn dan,
Vorige week dinsdag, was de laatste aanval. Dus nu 10 dagen geleden.
Ze zit aardig in de lappenmand. Ik zag vorige week ook een plas diarree op het pad liggen hier, dus misschien heerst er hier wat.
Vorige week dinsdag, was de laatste aanval. Dus nu 10 dagen geleden.
Ze zit aardig in de lappenmand. Ik zag vorige week ook een plas diarree op het pad liggen hier, dus misschien heerst er hier wat.
Goed geslapen, ontlasting vanochtend nog baggerig met slijm, wel wat gegeten en ik heb haar waterbak even weggezet, want ze drinkt wel veel. Ik snap dat, gisteren bijna niets gehad of het kwam er weer uit, nu dorst. Maar niet ongerust zijn, waterbak staat weer op de grond, heeft ze nog niet door. Beter kleinere beetjes die binnen blijven dan een plons die er weer uitkomt,
Het kan uiteraard niet meteen goed gaan ,
Maar gelukkig toch iets , knuffff voor Diki
Beterschap verder en voor jou
,valt toch allemaal niet mee
Maar gelukkig toch iets , knuffff voor Diki
Beterschap verder en voor jou

Knuffel gegeven. Bloemen staan in het water
dank je wel.
Update. Er zijn sinds 2,5 weken geen aanvallen meer geweest. Wel heeft ze nu blaasontsteking, we vallen van het een in het ander. Maar gisteren een echo gehad. Dierenarts vind dit slim om uit te sluiten of er gruis dan wel stenen in de blaas zaten, niet dus, en De pancreatitis , ontsteking vd alvleesklier, was geen enkele aanwijzing meer voor. Maag en blaas zijn wat geïrriteerd. Niets dus wat niet te genezen is.
Diki is verder haar blije zelf. Ik zag het doordat er bloed in de urine zat.
Diki is verder haar blije zelf. Ik zag het doordat er bloed in de urine zat.