Hoezo verwend....

Hier kun je foto's van je schatjes kwijt. In de eerste plaats je Shih-Tzu(s) maar ook je andere huisdieren zijn van harte welkom! Ook filmpjes!
Jo-Anne
Site Admin

Re: Hoezo verwend....

Bericht door Jo-Anne » 21 mar 2020, 14:36

Hoe gaat het met Daisy Jolanda? :run
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 22 mar 2020, 06:37

Nou eigenlijk hetzelfde.
Alleen was ze gistermiddag ineens aan de dunne. Was maar èèn keer, maar als het vandaag weer is dan hang ik morgen weer bij de da aan de telefoon.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 22 mar 2020, 14:13

Jolanda schreef:
22 mar 2020, 06:37
Nou eigenlijk hetzelfde.
Alleen was ze gistermiddag ineens aan de dunne. Was maar èèn keer, maar als het vandaag weer is dan hang ik morgen weer bij de da aan de telefoon.
Wat vervelend nou :-? Zou dat nog steeds reactie kunnen zijn op de narcose, ik weet wel dat bij mensen het ook wel even kan duren voordat die troep weer allemaal verdwenen is.

Of de probiotica, ik heb ook weleens van merk gewisseld.
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 22 mar 2020, 16:31

Ik heb met Sandra overlegd en zij vermoed ook de probiotica. Dus daar stop ik mee. Als het goed is moet de diarree dan weer stoppen.
Nou dat drinken nog. Moet zeggen dat ik me best zorgen maak want wat als je straks alleen nog voor noodgevallen naar de dierenarts mag. Dit is geen noodgeval, maar ze is ook niet zoals ze hoort te zijn.

Corrie

Bericht door Corrie » 25 mar 2020, 10:39

Hoe gaat het nu met Daisy?
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 25 mar 2020, 12:04

Diarree wilde nog niet vlotten dus ze krijgt nu Canikur Pro. Dat heeft ze al eerder eens gehad en werkte toen goed.
Moet zeggen...sinds gisteravond nog niet gepoept en gister overdag moest ze vaak dus...

Gister overleg gehad met Annelies (super dierenartsassistente) omdat ik vandaag langs zou komen om te overleggen en Daisy te wegen. Dat leek mij en ook hen geen goed idee. Ik had haar dus hier weer gewogen en ze is niet verder afgevallen. Drinken moet ik vrijdag weer even voor bellen omdat ze door de diarree natuurlijk wat meer drinkt. Is het vrijdag nog steeds zoals de laatste weken dan moet er toch verder gekeken worden.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 25 mar 2020, 20:23

Ik hoop dat als je vrijdag belt er vooruitgang in zit bij Daisy :love :wow
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 27 mar 2020, 13:38

@ Jolanda, hoe gaat het met Daisy ?
weet je al wat meer?
knufff voor jullie :xlove
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 27 mar 2020, 13:49

Wat lief dat je dat vraagt :love
Ik heb maar eens gemeten hoeveel ze nou precies drinkt en dat is dus zo'n 160 ml per dag. Nou is dat echt giga veel meer dan ze normaal deed (4 slokken per dag ofzo) met kvv maar niet echt te veel.
Dus nou ga ik vanavond en morgen brokjes geven en dat meten en daarna weer kvv en dat ook meten.
Dan moet ik maandag weer even bellen met Annelies om door te geven wat ze dan drinkt.
Dus al met al wat minder bezorgd gelukkig. De diarree is ook over trouwens en haar gewicht nog steeds stabiel.

Corrie

Bericht door Corrie » 27 mar 2020, 19:02

toch wel wat goed nieuws , gewicht hetzelfde en diarree over :goedzo
hoe kan jij dat drinken goed meten, allebei een eigen drinkfles
met brokken drinken ze dacht ik altijd meer dan met vlees
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 30 mar 2020, 19:09

hoe is het nu met Daisy ?
viel de hoeveelheid water drinken mee?
ook al overleg geweest?
knuff voor de smurfjes :love
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 31 mar 2020, 10:58

Nou toevallig vrijdag overleg gehad en gister weer. De dierenarts wilde graag nog een keer de ochtend urine onderzoeken en Daisy wegen.
Dus vanmorgen urine opgevangen en gebeld of het uitkwam. Ja ik kon komen. Dus hup Daisy in de auto en gegaan. Kom ik daar en is de dierenarts bezig met een operatie en helaas helpt Annelies. Dus andere assistente nam Daisy mee om te wegen en komt weer met haar terug en zegt.... ze weegt 5,0 kg :-o nou dat was mijn reactie. Gister hier nog gewogen en blij tegen Annelies gezegd dat het leek alsof ze 100 gram aangekomen was. Nou word mij even gezegd dat ze 4 ons afgevallen is... Dus ik zeg dat en zij weer naar binnen met Daisy en nee hoor echt 5 kg precies. Ik kon wel janken. Dus vraag of er geen snoertje onder ligt want dat is al eens gebeurd en toen gaf hij ook een stuk minder aan... Haar reactie... hij geeft mooi 5 kg aan maar ik zal later wel eens kijken. Moest de urine getest worden ofzo??... Nou ik wilde haar wel ff aanvliegen. Dacht ze nou dat ik die voor de sier breng?! Dus heb alleen maar gezegd dat Annelies er alles van weet. Nu zit ik hier in de stress en kan wel janken. Wat als ze echt zo veel afgevallen is :cry:

Drinken is wel wat minder, was zo'n 160 ml en gister en zondag zo'n 110 ml. Ik kan dat makkelijk meten want Abby drinkt nog ouderwets 4 slokken ofzo. Dus daar hou ik wel rekening mee.

Corrie

Bericht door Corrie » 31 mar 2020, 14:49

verdorrie dat is pech dat je niet de assistente had die ervan af weet :cry:
al uitslag van de urine bekend
heb je thuis nog een keer gewogen, mocht je bij de dierenarts niet mee naar de weegschaal
allerlei regels natuurlijk door corona
hou je goed en hoop het beste
knuffff voor jullie :love
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 31 mar 2020, 15:00

Jolanda schreef:
31 mar 2020, 10:58
Dacht ze nou dat ik die voor de sier breng?!
:proest

Ja zo is het hoor kom op zeg.
Dus 4 ons afgevallen, ja ik wilde hetzelfde vragen als Corrie, is er een mogelijkheid dat je haar zelf weegt en wat denk je als je haar oppakt, 4 ons is aardig wat. Ze eet wel goed toch? Ach meis toch begrijp je ongerustheid, je smurffies zijn je alles :xlove
Afbeelding

Jolanda

Bericht door Jolanda » 31 mar 2020, 16:36

Je mag bij de dierenarts alleen nog naar binnen als het noodzakelijk is. Dus ik moest buiten wachten.
Gelukkig heeft Annelies mij gebeld met de uitslag van de urine en die is helemaal goed :wave
Toen over haar gewicht gehad en toen bleek dat ze ook op de tweede weegschaal is geweest en die had gewoon 5,3 kg aangegeven net als eerdere keren. Dus ik heb meteen gezegd dat er tegen mij 5 kg gezegd was en ik dus een hartverzakking had. Annelies is meteen navraag gaan doen en heeft mij even in de wacht gezet. Daarna heeft ze mij gerust gesteld.
Over twee weken weer even wegen. Daisy had last van haar achterpootje en daar geef ik haar traumeel voor. Moet ik even in de gaten houden en anders kijken ze er even naar.
Al met al dus blij. Ik blijf af en toe een dagje meten hoeveel ze drinkt.

Ientje

Bericht door Ientje » 31 mar 2020, 16:44

Wat een naar gedoe, ik hoop dat die assistente hier toch wel op aangesproken wordt.

Corrie

Bericht door Corrie » 31 mar 2020, 19:00

nou ja zeg wat raar van die assistente :mrgreen:
vooral omdat je het extra gevraagd hebt
maar eind goed al goed :cheer
fijn genieten van je smurfjes :love
Afbeelding

Plaats reactie