Goed te zien dat de pinnen all zwart worden, enne er zit een grassprietje in , eerlijk uit Diki geborsteld.
Ja ik denk dat mijn borstel steviger is inderdaad want slapjes is hij niet. Zeker het is heel stoffig weer dus de hondjes zijn ook wat stoffiger daardoor de borstel ook denk ik. Op de mijne zitten geen lichte pinnen. De pinnen op mijn borstel zijn speciaal vuilafstotend. Als ik kan maak ik een foto vandaag.Ientje schreef: ↑21 mei 2020, 19:26Faller borstel, olijfhout, met houten pinnen van 1,8 cm lang.
Hij borstelt in ieder geval alle blaafjes en grasjes uit de vacht. Ike vindt het ook fijn, hij komt meteen kijken. Diki waardeert dit meer dan de activet.
Vind hem zelf wat slapjes, niet echt stevig. Geen idee of knoopjes er mee uit geborsteld worden. Misschien was die van amazon, de basbrushes toch beter. Steviger?
Wat ik wel zie is dat de vacht mooier eruitziet, 12 uur na het borstelen. Dat effect was bij de activet allang weg.
Zal even foto maken.
Diki wandelt in stoffige omgeving, waar is het niet stoffig, en de borstel pennen worden nu al vies.
Is dat bij die van bamboe anders? JoAnne?

Ik gebruik een babyschaartje.Ientje schreef: ↑21 mei 2020, 19:49En nog een vraag. Gisteren had Diki klontje aarde tuswen de voetzooltjes. Ik heb het eruit geknipt met........ een borduurschaartje. Heb al vaker op internet gekeken naar een klein schaartje. En dan weet ik niet wat goed is, ze zijn of heel duur, maar zijn ze dan goed, of heel goedkoop en dan zien ze er zo lomp uit.
Ik knip met dit borduurschaartje ook tussen door de neusrug en haar voor de ogen weg.
Voor mij hoeven er geen afgeronde randen aan dat schaartje te zitten.
Hebben jullie tips.

Deze dus.Jo-Anne schreef: ↑16 mei 2020, 14:13Hierzo Ien, dit is de originele....Ientje schreef: ↑16 mei 2020, 14:04Houten pinnen? Wat Moet ik mij daarbij voorstellen? Ga even googlen.
Ben het met je eens, die activet is denk ik te fijn, tandjes te dicht op elkaar.
Voor de kat is tie wel mooi, maar ook de kat doe ik liever met een borstel van nijlon pinnetjes.
Ja ik heb een rare kat, wil ook altijd geborsteld worden en dan spint hij als een ronkende motor.
https://www.amazon.nl/Bass-Brushesbass- ... B008D2952Q
Nee ik heb er eentje zonder, maar ik zat eens te kijken en inderdaad allemaal met rondingen aan de uiteinden.

Ientje schreef: ↑06 jun 2020, 19:47De bassbrush is binnen, groter, steviger en kortere pinnen. Nog niet uitgeprobeerd. Eerst schoongemaakt en ontsmet, nu paar dagen laten liggen. Hij kwam helemaal uit engeland, via amazon. Eerst de enveloppoe waar hij in zat met blue wonder doekje afgenomen, opengemaakt en de bostel ook. Denk dat er nu geen corona,s meer opziiten, maar voor de zekerheid nog paar dagen laten liggen..

Hij is toch niet te groot de nieuwe borstel?Ientje schreef: ↑06 jun 2020, 19:47De bassbrush is binnen, groter, steviger en kortere pinnen. Nog niet uitgeprobeerd. Eerst schoongemaakt en ontsmet, nu paar dagen laten liggen. Hij kwam helemaal uit engeland, via amazon. Eerst de enveloppoe waar hij in zat met blue wonder doekje afgenomen, opengemaakt en de bostel ook. Denk dat er nu geen corona,s meer opziiten, maar voor de zekerheid nog paar dagen laten liggen..