Diki

Verzorging huid, haar en nagels. Wil je iets kwijt over halsbanden, manden, voerbakken etc.? Kom binnen!
Ientje

Diki

Bericht door Ientje » 08 aug 2020, 10:36

In alle warmte, Diki geknipt, heel snel. Maar ja, gisteren gewassen omdat ze in de prut sloot was gevallen. Inmiddels is de slootlucht bijna weg, alleen haar kop ruikt er nog naar. Maar ja, die heb ik niet in de shampoo gehad.
Ohhh ze is zo lekker zacht en vlossig en schooon, ze geeft bijna licht, , :cool: en dus dacht ik gisteravond, ik knip haar mogenochtend.
Ohhh wat heerlijk om gewassen haar te knippenl :goedzo
Ik heb er niet veel van af gehaaald, een half teiltje maar. Nu ligt ze uit te puffen onder de bank.
Meteen na het knippen heb ik haar even in de tuin gezet en toen zag ik dat ik deze keer de staart vergeten had. Oeps :-? . De staart hing op de grond. Maar ik had niet veel zin meer, het was best al een beetje warm, dus de rechte schaar gepakt en geknipt en geknipt en toen daar nog een stukje, en toen was de staart heel erg geknipt en te kort, :rooiebiet
Foto volgt als ze weer onder de mensen is.
Vandaag wordt er niet gelopen.

Corrie

Re: Diki

Bericht door Corrie » 08 aug 2020, 12:00

Wat ben je een bezige bij :proest
Diki zal er tip top uitzien :woefwoef
Ach jeetje teveel van de staart geknipt, groeit wel weer aan :gniffel
Benieuwd naar de foto :Foto
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 08 aug 2020, 18:53

Foto komt, maar ze ligt bijna de hele dag , het is echt warm.

Ientje

Bericht door Ientje » 08 aug 2020, 20:03

Foto. Niet echt duidelijk, maar goed.

Afbeelding

Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 08 aug 2020, 20:03

Zo,n zielig staartje

Ientje

Bericht door Ientje » 08 aug 2020, 20:08

Ej een plukje op haar hoofd.

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat het te zien is.

Ientje

Bericht door Ientje » 08 aug 2020, 20:46

En vanmorgen heel vroeg, half 7 , vuile pootjes. Zo is het net een speelgoed hond.

Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 aug 2020, 15:07

Ientje schreef:
08 aug 2020, 20:03
Zo,n zielig staartje
Niet hoor Diki heeft een mooie staart. Knip je die recht af? :zwaai
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 09 aug 2020, 15:28

Diki heeft een dikke volle staart, je hebt het nu alleen recht afgeknipt lijkt het zo, wordt vanzelf wel weer langer
vind die foto met Ike zo lief, kijkt naar Diki als of er wat met haar is :love
haha vuile pootjes, dan weet je niet hoe die van Kissy er meestal uitzien, bijna iedere dag uitspoelen in de gootsteen r:zomerstetch
hihi speelgoedhond Diki, laat vrouwtje maar goed merken dat je een echte Lhasa Apso bent :woefwoef :woefwoef
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 09 aug 2020, 18:39

Ike is weer ziek, weer blaasontsteking. Het hele weekend al last. Vanmorgen diazepam gehaald, nu een dronken duffe kat maar wel geplast. Ik word hier zo moedeloos van. Is dit nog eerlijk naar het beestje toe , morgen wordt hij 10 jaar. Weet niet wat ik doen moet.

Ientje

Bericht door Ientje » 09 aug 2020, 18:51

Vanmorgen in het parkje, half 7 en al zo warm.
Staart inderdaad recht afgeknipt, zal het nooit meet doen. En er zit ook nog een klit in, schande.

Afbeelding

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 09 aug 2020, 19:10

Ientje schreef:
09 aug 2020, 18:39
Ike is weer ziek, weer blaasontsteking. Het hele weekend al last. Vanmorgen diazepam gehaald, nu een dronken duffe kat maar wel geplast. Ik word hier zo moedeloos van. Is dit nog eerlijk naar het beestje toe , morgen wordt hij 10 jaar. Weet niet wat ik doen moet.
wat naar voor Ike, is er verder niets aan blaasontsteking te doen :cry:
knuff voor Ike

toch te warm om langer in bed te liggen, was dus ook om half 7 in het park en daarna naar wielerpark gegaan, daar staan de bramenstruiken r:zomerstetch
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 09 aug 2020, 19:39

Knuf in dank aanvaardt door Ike :partydance

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 aug 2020, 19:42

Ientje schreef:
09 aug 2020, 18:39
Diazepam? dat is valium....snap ik maar al te goed dat je daar moedeloos van word. Heb je weleens d-mannose geprobeerd tegen die blaasonsteking?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 09 aug 2020, 19:46

WaT is dat?
Veel katten hebben blaasontsteking zonder bacterien. Ike had de laatate keer wrl bacterien. Dus nu moet zijn blaas weer aangeprikt, steriele urine en onderzoeken.

Ientje

Bericht door Ientje » 09 aug 2020, 19:50

Door de diazepam treedt ontspanning op dus ook vd blaasspieren en heft krampen op. Klopt hij heeft geplast.
D mannose, heb het gegoogled, maar is bij blaasontsteking bij e coli bacterie? en dat is niet de boosdoener bij ike. Het is, als het een bacterie is, een specifieke katten blaas bacterie. Niet zeldzaam maar komt ook niet heel vaak voor werd mij verteld.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 09 aug 2020, 19:58

Heeft Ike anti-biotica gehad de laatste keer?
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 10 aug 2020, 08:38

In maart heeft hij ab gehad, toen had hij een vieze bacterie.
Het gaat niet goed vanmorgen. Opnieuw diazepam gegeven, gisteravond ook nog. Hij is al weer 20 x op de bak geweest na 1 echte plas, nu alleen druppeltjes.
Moedeloos. Diazepam begint nu te werken, hij ligt weer voor pampus, is toch niet leuk voor hem. Hij is ook nog jarig.

Ientje

Bericht door Ientje » 10 aug 2020, 08:44

Sorry, hij is morgen jarig.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 10 aug 2020, 09:30

Ientje, de d-mannose ontkrampt en gaat de pijn tegen.

Je zou kunnen over wegen vers vlees te geven....ik heb het zelf meegemaakt met Silver onze oosterse korthaar, het is vreselijk om te zien en steeds maar weer dezelfde behandeling te moeten ondergaan die misschien niets uithaalt, dat was althans bij onze kat het geval. Het was eigenlijk het allerlaatste wat ik kon proberen. En toendertijd was het allemaal nog niet zo "gewoon" dat verse vlees als nu. Je kunt het nu zelfs in de supermarkt aanschaffen. Maar het is een moeilijk gezondheidsprobleem bij Diki. Sterkte.

Stukje van de website van de "groene os"

"Er zijn aanwijzingen dat katten die droge brokken als voer krijgen, waarschijnlijk chronisch licht uitgedroogd zijn. Dit alleen al kan een belangrijke reden zijn om katten ander voer te geven.
Vers vlees bij blaas- en nierproblemen
In overleg met een dierenarts die verstand heeft van voeding kan een oplossing zijn om je dier i.p.v. op dieetbrokken op speciaal vers vlees te zetten. Vers vlees voeding heeft als voordeel dat je dier meer vocht binnenkrijgt en dat de urine zuurder wordt. Bepaalde soorten vers vlees bestaan uit goed te verteren hoogwaardig eiwit en geven daarmee geen verhoogde belasting voor de nieren.

Het merk Bandit heeft kant-en-klare vers vlees-mixen speciaal voor honden en katten met blaas- en nierproblemen. Uiteraard is dit maar een van de mogelijkheden. Voor meer informatie over natuurlijk voeren, ook bij blaasproblemen kunnen we het boekje Voer voor Carnivoren van dierenarts Tannetje Koning warm aanbevelen."

Voeding bij blaas- en nierproblemen
Voer speelt een grote rol bij het voorkomen van problemen aan de urinewegen. Als er symptomen van klachten aan blaas en nieren zijn, is het natuurlijk eerst nodig om naar de dierenarts te gaan"

:xlove
Afbeelding

Plaats reactie