wat is daar aan de hand, rondom het water allemaal mensen
dan zie ik een zwaan (wat zijn het toch een joekels als ze op de wal zijn )op de groenstrook langs de weg waggelen, een aantal mensen meelopend tussen het water en de zwaan, even later kan ik dus zelf in het water kijken, zie dus dat er een fam. zwaan zwemt, pa als laatste, zie ´m omkeren en terug zwemmen maar bedenkt zich ff later en gaat weer naar z´n gezinnetje.
aan het eind van dat deel zit andere ma zwaan met haar kroost, intussen is pa zwaan van dat gezinnetje de weg over geloodst en zit daar op de walkant te bekomen
allemaal staan wachten tot moeder met kroost ook waren aangekomen bij pa zwaan en toen het andere stuk van de vijver zijn ingegaan.
er is gevraagd door de dierenbescherming of de mensen in de buurt het in de gaten willen houden, vandaag alle 2 de gezinnetjes in afzonderlijk deel van de vijver gezien.
er zijn eigenlijk veel te veel zwanen hier in de wijk, sowieso 3 paartjes met kroost en nog 2 paartjes die niet genesteld hebben
gelukkig heb ik niet gezien dat ze aan het vechten waren maar had ook geen phone bij me om
het was wel leuk geweest om die kleintjes te zien oversteken