tumult bij de vijver

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Corrie

tumult bij de vijver

Bericht door Corrie » 24 mei 2021, 15:07

gistermiddag met de uitlaatronde na een rondje kinderboerderij loop ik richting ander deel van de vijver :lopen
wat is daar aan de hand, rondom het water allemaal mensen :ffedenken
dan zie ik een zwaan (wat zijn het toch een joekels als ze op de wal zijn )op de groenstrook langs de weg waggelen, een aantal mensen meelopend tussen het water en de zwaan, even later kan ik dus zelf in het water kijken, zie dus dat er een fam. zwaan zwemt, pa als laatste, zie ´m omkeren en terug zwemmen maar bedenkt zich ff later en gaat weer naar z´n gezinnetje.
aan het eind van dat deel zit andere ma zwaan met haar kroost, intussen is pa zwaan van dat gezinnetje de weg over geloodst en zit daar op de walkant te bekomen :surprised hoorde toen dat mensen hem op de wal hadden getrokken nadat hij toegetakeld was door die andere die ook nog het vrouwtje en jongen had aangevallen, daarna weg gejaagd door de omstanders er liep ook een vrouw met een stok, joh je bent nergens als zo´n joekel je aanvalt.
allemaal staan wachten tot moeder met kroost ook waren aangekomen bij pa zwaan en toen het andere stuk van de vijver zijn ingegaan.
er is gevraagd door de dierenbescherming of de mensen in de buurt het in de gaten willen houden, vandaag alle 2 de gezinnetjes in afzonderlijk deel van de vijver gezien.
er zijn eigenlijk veel te veel zwanen hier in de wijk, sowieso 3 paartjes met kroost en nog 2 paartjes die niet genesteld hebben
gelukkig heb ik niet gezien dat ze aan het vechten waren maar had ook geen phone bij me om :Foto het was wel leuk geweest om die kleintjes te zien oversteken
Afbeelding

Truus

Re: tumult bij de vijver

Bericht door Truus » 24 mei 2021, 15:34

Is knap wat die zwanen doen voor haar kroost
Je moet ze met rust laten als ze kleintjes bij der hebben
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 24 mei 2021, 16:13

Truus schreef:
24 mei 2021, 15:34
Is knap wat die zwanen doen voor haar kroost
Je moet ze met rust laten als ze kleintjes bij der hebben
Ja de zwanen beschermen hun gezinnetje goed
Maar de mensen moesten tussen beide komen anders had die andere het niet overleefd
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 24 mei 2021, 18:07

Zwanen zijn echt gevaarlijk als ze jonkies hebben.

Marga.

Bericht door Marga. » 25 mei 2021, 12:35

Als een boze zwaan op je af komt wil je wel even de andere kant op gaan. Ze verdedigen hun territorium en als er dan te veel zwanen in één vijver zitten kunnen die bij een onbedoelde confrontatie elkaar in de veren vliegen.

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 25 mei 2021, 18:51

Je kunt ook doen zoals deze held.... :)

Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 25 mei 2021, 19:36

Zou niet durven , hij heeft 'm wel veilig in het water gezet :applaus
Afbeelding

Plaats reactie