Hulphond diki in de praktijk

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Plaats reactie
Ientje

Hulphond diki in de praktijk

Bericht door Ientje » 16 sep 2022, 08:59

Terug van de saltro om bloed te,prikken voor mezelf. Had al maanden geleden gecontroleerd moeten worden. Huisarts heeft er maar meteen wat extra,s bij gedaan omdat ik nog steeds zo hondsmoe ben. We wachten af.

Ik moest naar een nieuw medisch centrum. Tig huisartsen, apotheek, fysio saltro enzv. Net een ziekenhuis, echt ni :lol ets gezelligs meer aan. Het wachthokje van de vampier saltro was droevig klein, 3x3m ? Met 9 stoelen en zat vol. Ik ben maar op de gang gaan zitten. Gangetje van amper een meter, en diki voor mij om mensen op afstand te houden omdat dat voor mij fijn is, geen probleem, ze lag gevloerd. En iedereen die lamgs kwam keek vertederd naar haar,

Hoezo afstand houden. Mensen keken mij aan en ik zei, ja dit is mij echt te dicht op elkaar, zag ze nadenken en opeens, die mevrouw heeft wel gelijk, veel te dicht op elkaar. Ik was ook de enige met mondkapje, kwam na mij een dame, oeps vergeten. Ik zei, hoeft ook niet maar ik ben de idioot hier.. nee hoor reageerde er meteen een, gewoon uw eigen veiligheid.

Gisteren naar de dermatoloog geweest, ook achterstallig onderhoud zal ik maar zeggen. Daar was diki stront vervelend. Mijn zenuwen, ze wil, heeft ze geleerd, mij weghalen uit de situatie, maar dat is niet altijd mogelijk, en ja een lhasa geeft niet op. Dus drammen.. Ik kon haar niet dicht bij mij nemen, want er moest een stukje uit mij gehaald worden,, doe ik dat , bij mij nemen, dan kalmeerr ik. Diki geeft aan tot hier en niet verder.

. Vanmorgen ging stukken beter, bij het prikken , ik zei, de hond vertolkt mijn bibbers. Maar ze bleef keurig onder te priktafel liggen. Toen de naald uit mijn arm ging, ging haar kop op de grond, vrouwtje is klaar en niet zenuwachtig meer. Ben nooit zenuwachtig voor het prikken, maar wel in een zo groot gebouw met zoveel mensen,

Heerlijk gelopen in een groot park op weg naar huis.

Jo-Anne
Site Admin

Re: Hulphond diki in de praktijk

Bericht door Jo-Anne » 16 sep 2022, 12:19

Zeker Lhasa`s geven nooit op, zijn familie van de sjoe`s :wow :love
Onpersoonlijk ook hè zo`n nieuw centrum. Ik moet ook altijd ruimte om me heen,maar afstand houden is voor mensen kennelijk moeilijk.
Kapje op goed idee :applaus gewoon goed op jezelf letten.

Heb je het nu achter de rug al dat geprik? :) :dogpet
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 16 sep 2022, 18:03

Ja ik hoop het van harte. Genoeg naalden gezien deze week. Nog geen uitslag van diki, ga maandag bellen,

Marga.

Bericht door Marga. » 21 sep 2022, 09:38

Toch fijn dat Diki als hulphond overal naar binnen mag al kan ik mij goed voorstellen dat andere mensen haar aandoenlijk vinden en hierdoor geen afstand houden. Ook vermoed ik dat de meeste mensen bij een hulphond niet aan een hondje als Diki denken.

Ientje

Bericht door Ientje » 06 jan 2023, 15:13

Weer even een update.
Volgende week nog een extra les met trainer, Diki heeft het in haar hoofd gehaald om niet meer over een bepaalde brug te willen lopen, laat nu net de notaris aan de overkant van die brug zitten en daar moest ik de afgelopen maanden juist naar toe ( voor Corrie, die grote brug naar het crematorium). Over die brug gaan bussen en dan bommelt het onder je voeten. Dus ik snap Diki wel . En gelukkig is ze geen hond van tig kilo, dus optillen is makkelijk., en ook heel fijn als ze lekker vies is, dan kom ik toch smerig bij die notaris binnen. :surprised :aaiaiai
Een supermarkt is ook nog niet echt fijn, komt ook omdat ik dit soort winkels zelf ontwijk. Maar er is hier dichtbij een mooie aldi winkel gekomen, dus die ga ik volgende week, met trainer bezichtigen,
Vanmorgen wel naar de bakker geweest, en dat is een klein winkeltje (Corrie, bakker sterk op drilleveld) . Diki staat dan keurig voor mij, en bij afrekenen achter mij. Zo durft niemand in mijn buurt te komen. :lol
Wordt vervolgd,

Corrie

Bericht door Corrie » 06 jan 2023, 15:32

Fijn dat je nog een extra les krijgt :ok
Ik vind Diki een super hulphond (je)

De " Aldi " bij de Blokhoeve ? daar is een heel gedoe over, moest sluiten en hekken er omheen , personeel heeft het weer weggehaald en gewoon open
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 06 jan 2023, 15:34

Corrie schreef:
06 jan 2023, 15:32
Fijn dat je nog een extra les krijgt :ok
Ik vind Diki een super hulphond (je)

De " Aldi " bij de Blokhoeve ? daar is een heel gedoe over, moest sluiten en hekken er omheen , personeel heeft het weer weggehaald en gewoon open
Ja die aldi. Net een werk open.....

Ientje

Bericht door Ientje » 11 jan 2023, 13:07

Diki is een superhond.,
Vanmorgen richting brug met trainer, ze was zo blij hem weer eens te zien.
Vooraf overlegd hoe doen we het. Het mooiste is het als er aan de andere kant iets heel lekkers ligt.
Vlak voor de brug ging Diki in de remmen. Spanning van de riem af, even rond laten kijken en met een brokje weer in beweging gekregen. Het ligt aan het scharnier van de brug ben ik nu achter gekomen, is ze daar overheen dan loopt ze, voorzichti en oplettend toch door. Aan het eind van de brug een enorm lekker brokje, gedroogd vlees. Terug idem, tot aan het scharnier ging het super, en daar was het even eng.
Er waren vrachtauto's,s en een hele grote trekker.
Kortom waar heb ik me druk om gemaakt.
Maar dat komt ook, je loopt gezellig samen te kletsen en dat straal ik kennelijk minder uit..... daar komt die enge brug weer aan,,, en dat vangt diki natuurlijk perfect op.
Op de terugweg even de kruidvatwinkel in, ging zo goed.
Vervolgens aan de overkamt een sausijsenbroodje gegeten. In een cafetaria waar geen honden zijn toegestaan. De baas werd er bij gehaald en die legde aan de medewerkers uit, dat in het cafetaria een hulp hond mag komen, maar niet in de keuken. De trainer legde nog uit, u kan altijd een pasje vragen, de baas van een hulphond heeft altijd een pasje. Veel memsem lopen met labeltjes van hulphond, maar kopen die labeltjes op internet., zonder,pasje, geen officiele hulphond. Die mensen maken het weer moeilijk voor echte hulphonden omdat ze ook wel overlast kunnen bezorgen en daardoor krijgt een hulphond een slechte naam.

Ientje

Bericht door Ientje » 11 jan 2023, 13:09

We zijn niet bij de aldi geweest. Huiswerk voor mijzelf.

Corrie

Bericht door Corrie » 11 jan 2023, 16:18

Hihi waar heb je je druk om gemaakt? :gniffel
Ja Diki voelt idd jouw spanning en het zal best eng zijn, dus voortaan met iets lekkers lokken
Ja hoor lekker saucijzenbroodje eten krijg er gelijk trek in :lekker
Je weet dus wat je te doen staat , gezellig met Diki boodschapje doen bij de Aldi , ben benieuwd
Goed gedaan Diki :dogpet je bent een kanjer
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 11 jan 2023, 17:42

Dank je.

Ientje

Bericht door Ientje » 21 mar 2023, 08:05

Even hier weer een berichtje van een mooie actie van Diki

Een hulphond bij autisme en ptss wat doet zo,n beest. Een mooi voorbeeld vanmorgen. Ik zat compleet te stressen.....in mijn hoofd.  Zat verder volgens mij rustig en was klaar voor mijn ontbijtje, met een bloeddruk die waarschijnlijk erg hoog was of is. 

Normaal ligt diki op haar plekje in de kamer, nu sprong ze tegen me op, en kwam bij me, op schoot, een dier aaien werkt bloeddruk verlagend. Ze had zo gelijk. Ik ben weer rustiger en diki .....ligt op jaar eigen plekje, en ik ga nu eten. En nog belangrijker, geen paniekaanval.

Ptss noem ik omdat dit ook bij een ptss hond hoort, daar is enige overlap denk ik.

Lise

Bericht door Lise » 21 mar 2023, 09:38

Ientje schreef:
21 mar 2023, 08:05
Even hier weer een berichtje van een mooie actie van Diki

Een hulphond bij autisme en ptss wat doet zo,n beest. Een mooi voorbeeld vanmorgen. Ik zat compleet te stressen.....in mijn hoofd.  Zat verder volgens mij rustig en was klaar voor mijn ontbijtje, met een bloeddruk die waarschijnlijk erg hoog was of is. 

Normaal ligt diki op haar plekje in de kamer, nu sprong ze tegen me op, en kwam bij me, op schoot, een dier aaien werkt bloeddruk verlagend. Ze had zo gelijk. Ik ben weer rustiger en diki .....ligt op jaar eigen plekje, en ik ga nu eten. En nog belangrijker, geen paniekaanval.

Ptss noem ik omdat dit ook bij een ptss hond hoort, daar is enige overlap denk ik.
Prachtige actie van Diki :applaus :applaus.
Gelukkig ben je weer rustig en heeft Diki een paniekaanval voorkomen.

Corrie

Bericht door Corrie » 21 mar 2023, 10:23

Geweldig , Diki heeft er voor gezorgd dat je dag goed is begonnen :super
Ik vind het nog steeds een wonder dit tussen jou en Diki :loveheart
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 21 mar 2023, 10:25

Ja, ik vind het zelf ook een wonder. Net lekker gelopen,

Plaats reactie