Bewegen

Voor Coffee Talk en serieuze algemene zaken. Start je eigen onderwerp en geef je mening.
Plaats reactie
Corrie

Bewegen

Bericht door Corrie » 22 mar 2023, 09:39

sinds kort bied de fysio hier bewegen en oefeningen aan in groepsverband met een therapeute :zomerstetch

gisteren moed verzameld (vind mezelf eigenlijk zo stuntelig) en er heen gegaan
we waren met 3 vrouwen, 1 liep met krukken dus waarschijnlijk operatie gehad, de ander met rollator en ikke :gniffel
voor mij zijn vooral de grondoefeningen belangrijk omdat ik het moeilijk vind die thuis te doen, maar we moesten eerst op een apparaat om op te warmen
ik ging op gewicht wegdrukken en ze keek verbaasd toen ze zag hoeveel gewicht "70 kilo" en vroeg of dat wel klopte , ja hoor en 3x 10 gedaan
daarna dus op de grond , de andere dames bleven doorgaan op home trainer en nog zo´n soort apparaat
tjonge jonge het viel niet mee, ik was op een gegeven ogenblik zo rood als een biet :rooiebiet en tja dan moet je weer overeind, ik was zo dizzy dus ff blijven zitten
daarna wilde ze me overeind trekken maar nee wilde zelf overeind komen
zit ik op m´n knieën komt ze met iets aan, moest ik ook nog maar ff proberen, ik weer op m´n kont, richeltje zoeken waar ik op kon zitten en daarna met m´n rug achter over ppfffttt
in tussen had ze de andere dames op een ander apparaat wegwijs gemaakt terwijl ik die oefening 10 keer deed
eenmaal overeind 1 minuut op stoel zitten bijkomen, wat water gedronken en m´n gezicht afgedroogd
daarna apparaat om rug te strekken, 1 van de dames was na een half uur weggegaan (krukken) en de andere op apparaat met gewicht wegdrukken
tot slot nog 10 minuten op hometrainer en vond het daarna wel genoeg geweest (50 min.)
ik kwam total loss thuis, tjonge wat was ik moe en lag ´s avonds voor 10 uur al in bed
nu spierpijn au au :oldtimer , moet maar ingedachte houden dat het op een gegeven toch resultaat zal geven en alles en beetje soepeler wordt en kracht blijf behouden
volgende week weer

Afbeelding
Afbeelding

Truus

Re: bewegen

Bericht door Truus » 22 mar 2023, 13:33

Wat een verhaal Corrie kan begrijpen dat je spierpijn heeft
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 22 mar 2023, 14:07

Corrie schreef:
22 mar 2023, 09:39
sinds kort bied de fysio hier bewegen en oefeningen aan in groepsverband met een therapeute :zomerstetch

gisteren moed verzameld (vind mezelf eigenlijk zo stuntelig) en er heen gegaan
we waren met 3 vrouwen, 1 liep met krukken dus waarschijnlijk operatie gehad, de ander met rollator en ikke :gniffel
voor mij zijn vooral de grondoefeningen belangrijk omdat ik het moeilijk vind die thuis te doen, maar we moesten eerst op een apparaat om op te warmen
ik ging op gewicht wegdrukken en ze keek verbaasd toen ze zag hoeveel gewicht "70 kilo" en vroeg of dat wel klopte , ja hoor en 3x 10 gedaan
daarna dus op de grond , de andere dames bleven doorgaan op home trainer en nog zo´n soort apparaat
tjonge jonge het viel niet mee, ik was op een gegeven ogenblik zo rood als een biet :rooiebiet en tja dan moet je weer overeind, ik was zo dizzy dus ff blijven zitten
daarna wilde ze me overeind trekken maar nee wilde zelf overeind komen
zit ik op m´n knieën komt ze met iets aan, moest ik ook nog maar ff proberen, ik weer op m´n kont, richeltje zoeken waar ik op kon zitten en daarna met m´n rug achter over ppfffttt
in tussen had ze de andere dames op een ander apparaat wegwijs gemaakt terwijl ik die oefening 10 keer deed
eenmaal overeind 1 minuut op stoel zitten bijkomen, wat water gedronken en m´n gezicht afgedroogd
daarna apparaat om rug te strekken, 1 van de dames was na een half uur weggegaan (krukken) en de andere op apparaat met gewicht wegdrukken
tot slot nog 10 minuten op hometrainer en vond het daarna wel genoeg geweest (50 min.)
ik kwam total loss thuis, tjonge wat was ik moe en lag ´s avonds voor 10 uur al in bed
nu spierpijn au au :oldtimer , moet maar ingedachte houden dat het op een gegeven toch resultaat zal geven en alles en beetje soepeler wordt en kracht blijf behouden
volgende week weer

Corrie :goedzo :goedzo. Jij bent super goed bezig. Ik heb respect voor je. 50 minuten aan de bak is geen kattenpis.
Tuurlijk was je na afloop total loss, maar het zal je ongetwijfeld ook een kick gegeven hebben.
Ennuh ik vond het heerlijk over je sportsessie te lezen, super leuk geschreven.

Ientje

Bericht door Ientje » 22 mar 2023, 15:23

Wat goed Corrie, dat doe ik je niet na.

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 26 mar 2023, 20:36

Super Corry , petje af :applaus :applaus
Afbeelding

Marga.

Bericht door Marga. » 27 mar 2023, 08:37

Respect hoor :applaus , ik kan mij voorstellen dat je moe was en nu overal spierpijn hebt.

Corrie

Re: Bewegen

Bericht door Corrie » 27 jun 2023, 20:44

doe dit dus nog steeds trouw iedere dinsdag middag
vandaag met tegenzin want sinds zaterdag pijn in de onderrug en dijbeen met van de stoel/bank opstaan
en moeite met de eerst stappen :oldtimer
gezegd tegen haar en moest dus wat oefeningen doen terwijl zij op bepaalde plaatsen drukte en daar heeft ze dus wat stukken van dat elastische verband op geplakt
toen op de hometrainer proberen te fietsen terwijl zij met een band om haar middel en mijn dijbeen tegengewicht gaf en naar haar toetrok
hihi een beetje moeilijk uit te leggen maar heeft geholpen
verder ga ik best iets vooruit :gniffel
gewicht wegdrukken 74.8 kilo met extra handicap elastische band om de benen 3x 15 x wegdrukken
hometrainer 10 minuten maar zwaardere stand
jaja en zelfs op de crosstrainer ga ik nu van 1min. naar 2- 3-4 en vandaag 5min.ppfffttt
verder nog wat apparaten voor rug strekken en gewicht met armen wegdrukken
kom wel steeds afgepeigerd thuis dus daarna een uurtje rust :gniffel
Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 28 jun 2023, 20:26

Super :applaus :applaus
Afbeelding

Ientje

Bericht door Ientje » 30 jun 2023, 09:30

Oh Corrie, alke bewondering, als ik het alleen al,lees.......voel,ik al mijn spieren

Marga.

Bericht door Marga. » 30 jun 2023, 10:07

Goed hoor dat je er mee door bent gegaan. :goedzo

Truus

Bericht door Truus » 30 jun 2023, 13:16

:super Corrie :applaus
Afbeelding

Plaats reactie