Pup slapen en rust

Heb je een nieuwe pup of is je hond veranderd in een oude brompot? Praat hier over gedrag en opvoeding.
Butterfly

Pup slapen en rust

Bericht door Butterfly » 21 feb 2020, 08:21

Hallo allemaal,

Ik wilde graag iets voorleggen om zo goed te werk te kunnen gaan .

Mijn pup van nu ruim 13 weken slaapt bij mij op de kamer in een bench naast het bed. Dit gaat goed. Ik kan nu zelfs douchen voor het slapen gaan zonder echt te piepen ( moet ik hem wel iets te kluiven geven )  De nacht gaat goed . Slaapt goed door en geen gepiep etc.

Nu vraag ik me af wanneer ik de bench kan gaan verplaatsen. Ik wil dat hij uiteindelijk beneden komt te staan en de pup daarin gaat slapen. Maar hoe pak ik dit het beste ? Als ik er niet bij ben  gaat hij na dat het botje op is piepen .. En ik wil ook niet te snel gaan en hem te veel te stressen. Hij heeft nog veel behoefte aan contact en geruststelling .

Iemand tips hoe dit het beste aan te pakken  ?

Dan heb ik nog een vraagje :) overdag kan hij heel moeilijk tot rust komen ik moet hem echt zijn rust laten nemen door hem echt in zijn mand te zetten en te dwingen erin te blijven om zo wat te slapen. Dat accepteert hij dan net als net maar zodra ik opsta is hij klaar wakker en wil direct mee. En loopt direct achter mij aan. Ik ben dus verplicht te blijven zitten eigenlijk

Hoe pak ik dit het beste aan ?

Ik merk dat het soms een beetje opbreekt . Moet echt continu met hem bezig zijn en heb niet bijv even een uurtje voor mezelf dat hij slaapt.

Ik heb geprobeerd hem vandaag overdag even verplichte bench rust te geven na een lange wandeling en spel en gegeten te hebben maar dan begint hij na 10 min te jengelen .

Ik doe nu bijvoorbeeld ook als ik ga koken of naar de wc ga de deur achter me dicht .. maar ook dat vind hij erg moeilijk.

Wat is wijsheid en waar doe ik goed aan.

Hoop op wat tips . Dank jullie wel alvast 

Corrie

Re: Pup slapen en rust

Bericht door Corrie » 21 feb 2020, 11:01

goedemorgen

gezellig en ja soms ook vermoeiend een pup in huis :dance
wij zelf hebben nooit een pup op de slaapkamer gehad, vanaf het begin gewoon in de kamer
voordeel voor de pup was dat er nog meer hondjes in de kamer waren en werd er gepiept schonken we er geen aandacht aan
heb wel van anderen gehoord dat ze de bench eerst verplaatsten naar de gang en later naar de kamer
een plaid over de bench hielp ook wel
zelf deden we in het begin een warme kruik in de bench, ze missen de warmte van de andere pups uit het nestje
verder iets van onszelf met de lichaamsgeur en pluche speeltjes

een pup is onvermoeibaar :proest dus verplichte rust is wel een must, lijkt mij ook het beste in de bench
dan heb je ook even je handen vrij en laten piepen
korte poosjes oefenen met deur dicht, zeggen kom zo weer terug en dan je laten begroeten zodat de pup weet dat je terug komt
op een gegeven moment de bench open laten en zo de keuze geven waar hij kan gaan liggen slapen

heb echt moeten terug denken maar bij ons ging het heel soepel en gemakkelijk, maar idd. altijd gezelschap van andere hondjes dus toch anders

Truus hier op het forum heeft ook een drukke tijd gehad met boefje Luca

hoop voor je dat iemand hier op het forum nuttige tips voor je hebt
verder veel plezier en geniet van je pup, ze zijn zo gauw groot

p.s
misschien leuk als je je ook even voorstelt met foto en naam van je pup :Foto
dan weten we ook over wie het gaat
hoop nog veel te horen en zien van de belevenissen van jullie
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 21 feb 2020, 15:09

Butterfly graag een foto van je puppy en hou oud is je puppy
Ja Luca is ook druk puppy en als hij slaap sta die ook gelijk achter me en loopt de heledag achter me aan Luca was over Actief.
Maar Luca heeft nooit gepiep sliep in de bench in de slaapkamer nu slaap die op de vloer.
Puppy,s heeft echt veel aandacht nodig je vind het misschien raar maar ik praate veel tegen Luca :love help ook.
Maar Luca is nu een stuk rustige slaap nu over meer,wat die eerst niet deed,Luca wilde alleen maar spelen,
Heeft er nog aan gedacht om er een puppy bij te nemen,maar toch niet gedaan.
Het is allemaal goed gekomen met me boefje,heeft soms nog wel gekken buien maar daar ishet een puppy voor.
Luca is nu 11 maanden
Komt echt met je puppy maar geduld is een schonen zaak.
Gr van Luca :love
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 feb 2020, 16:23

:zwaai :welkom

Ohhhh wat voor puppy heb je Butterfly? :xlove
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 21 feb 2020, 23:49

Butterfly schreef:
21 feb 2020, 08:21
Hallo allemaal,

Ik wilde graag iets voorleggen om zo goed te werk te kunnen gaan .

Mijn pup van nu ruim 13 weken slaapt bij mij op de kamer in een bench naast het bed. Dit gaat goed. Ik kan nu zelfs douchen voor het slapen gaan zonder echt te piepen ( moet ik hem wel iets te kluiven geven )  De nacht gaat goed . Slaapt goed door en geen gepiep etc.

Yeahhh dat gaat al heel goed dus

Nu vraag ik me af wanneer ik de bench kan gaan verplaatsen. Ik wil dat hij uiteindelijk beneden komt te staan en de pup daarin gaat slapen. Maar hoe pak ik dit het beste ? Als ik er niet bij ben  gaat hij na dat het botje op is piepen .. En ik wil ook niet te snel gaan en hem te veel te stressen. Hij heeft nog veel behoefte aan contact en geruststelling .

Mag ik vragen waarom je hem uiteindelijk naar beneden wilt hebben?

Iemand tips hoe dit het beste aan te pakken  ?

Alles geleidelijk aan doen, er is geen klok voor dit soort dingen geen boek en ieder hondje is weer verschillend.

Dan heb ik nog een vraagje :) overdag kan hij heel moeilijk tot rust komen ik moet hem echt zijn rust laten nemen door hem echt in zijn mand te zetten en te dwingen erin te blijven om zo wat te slapen. Dat accepteert hij dan net als net maar zodra ik opsta is hij klaar wakker en wil direct mee. En loopt direct achter mij aan. Ik ben dus verplicht te blijven zitten eigenlijk

Hoe pak ik dit het beste aan ?

Jij bent, hoe gek dit ook klinkt nu zijn moeder, hij is even alles kwijt zoekt naar hoe hij het doen moet dat leert hij van jou.

Ik merk dat het soms een beetje opbreekt . Moet echt continu met hem bezig zijn en heb niet bijv even een uurtje voor mezelf dat hij slaapt.

Ik heb geprobeerd hem vandaag overdag even verplichte bench rust te geven na een lange wandeling en spel en gegeten te hebben maar dan begint hij na 10 min te jengelen .

doe je dan het deurtje dicht van de bench?

Ik doe nu bijvoorbeeld ook als ik ga koken of naar de wc ga de deur achter me dicht .. maar ook dat vind hij erg moeilijk.

Maar dat doe je dus al heel goed!

Wat is wijsheid en waar doe ik goed aan.

Hoop op wat tips . Dank jullie wel alvast 
Afbeelding

Lise

Bericht door Lise » 22 feb 2020, 13:21

Hoi Butterfly, :welkom .
Sinds wanneer heb je de pup en hoe heet hij of zij?
Volgens mij kun je nu al beginnen met het verplaatsen van de bench. Ik zou hem bij je slaapkamer deur zetten. En over een paar dagen buiten de slaapkamerdeur, uiteraard wel met de slaapkamerdeur open. Lukt het niet, dan niet moeilijk doen maar de bench gewoon weer dichterbij je plaatsen.

Benchrust zou ik niet geven na een lange wandeling en spelen. Het kan zijn dat je puppy dan wat overprikkelt is. Misschien helpt het om hem of haar na het eten in de bench te doen en lekker uit te laten buiken :) .

Een pup opvoeden vraagt veel van je energie, maar je hebt er later zoveel profijt van.
Zit je trouwens op puppcursus?

Truus

Bericht door Truus » 23 feb 2020, 13:01

Butterfly hoe ga het met je puppy
Afbeelding

Butterfly

Bericht door Butterfly » 24 feb 2020, 21:41

Hallo allemaal
Bedankt voor jullie reacties !.
De deken over de bench helpt idd! Vandaag veel gewandeld ondanks de hoosbuien . En tussen de middag heeft hij 1.5 uur gerust en rond etenstijd een uurtje . Beide keren in de bench . Met deken erover heen en dat helpt echt hij was zo vertrokken .
Merk ook nu die wat regelmatiger rust zoals vandaag hij daarna veel relaxter is . Beter dingen in zich opneemt en het beter gaat met dingen leren zoals zoek ( hij moet dan zijn touw zoeken en terug brengen die ik weg gooi en dat vind hij prachtig . Ook het commando zit heeft hij helemaal onder de knie. Af gaat nog niet echt en wachten is ook moeilijk haha .
Maar vandaag was een verademing het ging ontzettend goed !!!.

De bench staat nu niet meer naast het bed maar iets verder de in de slaapkamer richting deur.. dat gaat goed.!.
Ik probeer een foto te uploaden maar krijg de melding dat het bestand te groot is?? Ik doe het middels telefoon ..

Mijn pup is donderdag 14 weken ,reutje en x pekingees .

Ik zal een foto toevoegen .

Sorry trouwens van de late reactie maar ik was vergeten de site te checken en kreeg geen melding van reacties op mijn topic .

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 25 feb 2020, 09:27

Alsnog welkom ophet forum :welkom
Afbeelding

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 25 feb 2020, 09:49

Butterfly schreef:
24 feb 2020, 21:41
Ik probeer een foto te uploaden maar krijg de melding dat het bestand te groot is?? Ik doe het middels telefoon ..

:zwaai

Heb je "laat de grootte ongewijzigd" aangeklikt Butterfly?, staat bovenaan als je een foto wilt uploaden.........
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 25 feb 2020, 10:06

fijn dat er al wat verbetering is, het gaat met kleine stapjes
met soms een terugval :)
komt helemaal goed

Jo-Anne heeft je al een tip gegeven over " grootte ongewijzigd"
daar dacht ik dus ook aan
succes
Afbeelding

Truus

Bericht door Truus » 25 feb 2020, 14:23

Fijne die verbetering met de puppy :love komt hele goed
Is met Luca ook goed gekomen
Afbeelding

Butterfly

Bericht door Butterfly » 25 feb 2020, 16:42

Afbeelding

Hoop dat het nu gelukt is

Butterfly

Bericht door Butterfly » 25 feb 2020, 16:42

Jo-Anne schreef:
25 feb 2020, 09:49
Butterfly schreef:

Heb je "laat de grootte ongewijzigd" aangeklikt Butterfly?, staat bovenaan als je een foto wilt uploaden.........

Jaaa gelukt :)

Butterfly

Bericht door Butterfly » 25 feb 2020, 16:43

Afbeelding

Zynaluna

Bericht door Zynaluna » 25 feb 2020, 17:22

Ow wat leuk :love
Afbeelding

Butterfly

Bericht door Butterfly » 25 feb 2020, 18:45

Lief hè :xlove

Vandaag was het weer anders. De dag verliep een beetje anders dan het ritme wat ik meestal aanhoudt. Maar goed dat gaat ook niet altijd.
Ben met hem naar het bos geweest en ik denk dat dat te veel prikkels zijn geweest en te lang.
Hij is vanaf 08.30 wakkeer tot nu en heeft max een uurtje geslapen.
In de bench met dekentje erover werkte ook niet. Werd na 10 min piepen.( bench staat boven op de slaapkamer want hij slaapt daar bij mij. .)

Ik ben nu zelf MAAR gaan liggen en hoor hem nog kauwen en knagen aan zijn bot .
Hopelijk valt hij zo in slaap want dit is wel heel lang wakker.
Het gaat met vallen en opstaan .
Beneden ook geprobeerd te laten slapen maar zodra ik opsta of ga verzitten boem klaar wakker...

Jo-Anne
Site Admin

Bericht door Jo-Anne » 25 feb 2020, 18:46

Butterfly schreef:
25 feb 2020, 16:42
Jo-Anne schreef:
25 feb 2020, 09:49
Butterfly schreef:

Jaaa gelukt :)
Helemaal top :top

Wat een heerlijke skeet zeg! Hoe heet hij? :love
Afbeelding

Corrie

Bericht door Corrie » 25 feb 2020, 18:58

yes gelukt :Foto
kijk dat koppie :love
lekker ventje
ben ook benieuwd hoe hij heet
Afbeelding